איימן עודה: “לא שותף לחגיגה” • עמית סגל זעם: “תהיה בן אדם”

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מסביר מדוע איננו מתכוון להשתתף בהלווייתו של הנשיא התשיעי שמעון פרס: "האחראי על שאירע ב-1948 והנשק הגרעיני. אני חושב שכל הדברים הללו המיטו אסון על אנשים אחרים ועל העם שלי" • עמית סגל התעמת איתו
אריה ריבקינד
כ"ו אלול התשע"ו / 29.09.2016 12:43

חברי הכנסת הערבים מהרשימה המשותפת לא פרסמו הודעות צער ואבל לאחר פטירתו של הנשיא התשיעי, שמעון פרס ז”ל.

הבוקר, בראיון שהעניק לירון דקל ועמית סגל בגלי צה”ל, הסביר יו”ר הרשימה המשותפת, ח”כ איימן עודה, מדוע איננו מצטרף לאבל על פרס ולמה לא ישתתף בהלוויה הממלכתית.

כנשאל מדוע מפלגתו לא מצאה לנכון לפרסם הודעת אבל על מותו של פרס, אמר עודה: “אני יכול להגיד לך שיש משהו מורכב, לא קל, יש לנו תפיסה פוליטית אחרת לחלוטין. אדם שנפטר רק אתמול צריך לכבד את זה, דברים מורכבים יש זמן להגיד”.

בהמשך מתח ביקורת חריפה: “אני לא שותף לחגיגה הזאת על ההיסטוריה, על שאירע ב-1948 והנשק הגרעיני. אני חושב שכל הדברים הללו המיטו אסון על אנשים אחרים ועל העם שלי ב-1948”.

עודה התנגד לצפייה ממנו להספיד את פרס. לדבריו, הוא מנוע להיות שותף להספדים במיוחד לאור העובדה שבכהונתו של פרס כנשיא המדינה, הוא לא ביקר את ראש הממשלה אף פעם.

עם זאת, הוא  ציין לטובה את העובדה שפרס הוביל את הגוש החוסם עם המפלגות הערביות בשנות ה-90 ואת הובלת הסכמי אוסלו. “שנות ה-90 הן שנים מאוד חשובות בהיסטוריה של פרס ואני יכול להגיד מילים טובות. בנוגע לשאר הדברים אני לא שותף לחגיגה סביב הנשיא שמעון פרס. אני לא אשתתף בהלוויה”.

עמית סגל לא ויתר לעודה: “לפני שנתיים נתפסת כסמל של תקווה ופיוס. אני בטוח שאם היה קורה משהו לך, פרס היה מפרסם הודעה”.

עוד השיב: “כנראה שהוא יותר חזק ממני, אני אנדרדוג”.

דקל: “זה להיות אנושי”.

עמית סגל: “או שהוא יותר בן אדם ממך, שתקת את המסר המורכב שלך, לא ביקשתי שתספיד את הכור הגרעיני”.

סגנית שר החוץ, ציפי חוטבלי, הגיבה: “חברי הרשימה המשותפת רומסים את מאמצי הדו קיום שעבורו לחם שמעון פרס בסירובם לכבד את זכרו. הדור הצעיר של ערביי ישראל רואה את מנהיגיו מעדיפים להוקיר את זכרם של מחבלים על פני זכר מנהיג שוחר שלום כמו שמעון פרס.

“מנהיגות כזאת אינה ראויה לייצג את ערביי ישראל”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עמית סגל מתעצבן כאילו פרס היה קדוש מעונה , אבל בכל זאת , נראה שעודה לא שונה
    29/09/2016 16:12
    אוראור
  1. משאר הפלשתינים כפויי הטובה – פרס הגן עליו ועל “עמו” גם כשעשו פיגועים ורצחו יהודים – ואיימן עודה לא ממש מוקיר לו טובה…

  2. איימן עודה ולוויתו של הנשיא התשיעי
    02/10/2016 01:36
    אלי
  3. לצערי הציבור הערבי בחר באנשים טיפשים לייצג אותו וחבל ,האנשים האלה דואגים לעצמם ,ומיצגים ומפגינים שנאה לכל מה שזה לא הם . הגיע הזמן שהציבור הערבי יתנער מאלה שגורמים לו נזק תדמיתי וכלכלי .