ביבי וברק מתעמתים: “הושלך אחרי קצת יותר משנה. מוטב שלא יטיף”

ראש הממשלה נתניהו תקף את אהוד ברק: "שלא יטיף לגבי ניהול המדינה. מה יכול להניע אותו? לא יודע, יש שלטים נעלמים - 'רוץ אהוד רוץ'" • על ההקבלה שיצר בין מצב משפחתו של אלאור אזריה למשפחות שכולות: "ידיעות אחרונות התכוונו בוודאות ליצור את החיבור השקרי. זה פראבדה, לא עיתון"
יוני גרין
כ"ג אלול התשע"ו / 26.09.2016 09:25

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתח, בראיון שהעניק לגלי צה”ל, ביקורת חריפה על ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

“ראש הממשלה ‘המוצלח ביותר’ שהיה לנו הושלך אחרי קצת יותר משנה על ידי הציבור ומצביעיו שלו. מוטב שלא יטיף לגבי ניהול המדינה. מסתורי מה מניע אותו, עם כל השלטים של ‘רוץ ברק, רוץ’. תעשו תחקיר”, אמר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס לפגישותיו עם המועמדים לנשיאות ארצות הברית.

“חשוב שאזרחי ישראל ידעו שלא משנה מה יהיו תוצאות הבחירות, יהיו לנו ידידים בבית הלבן. יהיה נשיא או נשיאה שימשיך את הברית האיתנה בין ישראל לארה”ב. משמעותי להיות בקשר אם מי שיעמוד בראשות בעלת הברית החשובה שלנו. גם ביחס לאתגרים הלא פשוטים שיש לנו באזור חשוב שנהיה מתואמים.

“דאגתי שלא תהיה אפילו מראית עין של העדפה, שלא יראה שאני מתערב בפוליטיקה האמריקנית. יש חשיבות לפגישה עם שניהם למען המשך היחסים העוצמתיים האלו שכל אזרחי ישראל צריכים לברך עליהם. זה שיחפשו ביקורת מתחת לבלטות, זה לא חדש. אני רגיל לזה כבר”.

נתניהו התייחס גם להשוואה שהשתמעה מדבריו בין משפחת החייל אלאור  אזריה למשפחות השכולות – ותקף בחריפות את עיתון ‘ידיעות אחרונות’. “לא הייתה כוונה לערוך השוואה כזאת, מדובר באמירה לא הכי מוצלחת. אני מביע צער אם מישהו פירש את זה בדרך מעוותת. אבל יש מישהו שעיוות את זה, עיתון מסויים, ידיעות אחרונות, ששם את זה בעמוד השער ועיוות את זה.

“העיתון הזה הוא ‘פראבדה’ זה לא עיתון, והכתבה היא כתבת שקר ורשע. אני לא התכוונתי לעשות את זה, אבל הם כן התכוונו ליצור את החיבור השקרי הזה. .

ברק הגיב על דבריו בשיחה עם גל”צ ואמר: “לגבי הצלחת ראשי ממשלה – העניין יישפט על ידי היסטוריונים, לא על ידי בעלי עניין כנתניהו, גם לא על ידי פרשנים. אינני חושש מגזר דינה של ההיסטוריה. כרבין בשעתו, גם אני לא ראיתי בישיבה בכיסא ראש הממשלה שום דבר מעבר ליכולת לשנות את המציאות במעשים ולא בנאומים – גם אם המחיר יהיה קיצור כהונתי”.

ברק הוסיף: “אני דואג לעתידה של המדינה, לפגיעה בביטחון ולמבוי הסתום שנתניהו מוביל אליו בשם אג’נדה קיצונית עם נגיעה משיחית. הנאומים מרגשים וזה מחמם את הלב – אבל אף אחד בעולם לא מאמין שנתניהו מתכוון למה שהוא אומר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות