ארזת לבד? אחרי שנתניהו ביטל, לפיד יארוז לנזקקים של הרב גרוסמן

שוב הרב יצחק דוד גרוסמן מחבק את יו"ר יש עתיד: את מיזם אריזת המזון לנזקקים בערב החגים הבאים עלינו לטובה ילווה ח"כ יאיר לפיד • בפעם הקודמת הייתה ביקורת. והפעם?
ט"ז אלול התשע"ו / 19.09.2016 20:06

בערב חג הפסח התקבלה הודעה מלשכת ראש הממשלה: בנימין נתניהו ורעייתו הגברת שרה יגיעו לאריזות חבילות שי לכבוד חג הפסח, יחד עם הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, בבסיס סירקין, בשעה 11 בבוקר.

אלא שלכתבים, שנערכו להשכים עם שחר כדי להגיע בזמן אל היעד, ציפתה הפתעה: הלשכה ביטלה הגעה ברגע האחרון.

נסיבות הביטול חסויות, והן תחת ערפל. גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו בשעתו לחרדים 10 כי הסיבה לביטול היא “שינוי פתאומי בלו”ז”.

 לא ברור האם אנשיו של הרב ניסו גם הפעם לתאם הגעה מול לשכת ראש הממשלה, או שמלכתחילה הבינו שהדבר חסר סיכוי.

כך או כך, את אריזת המזון לנזקקים בערב החגים הבאים עלינו לטובה יבצעו באותו מקום, מחנה סירקין בפתח תקווה, אך הפעם ילווה את המיזם יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד.

גם בחלוקה הקודמת העניק הגרי”ד גרוסמן ללפיד חיבוק חם ומתוקשר, שעורר בשעתו ביקורת רבה ונוקבת מצד עסקנים בציבור החרדי, שתקפו את ההכרה הרשמית שהעניק רבה של מגדל העמק, דמות מרכזית בציבור החרדי,  לאישיות ש”עשתה קריירה מהסתה נגד הציבור החרדי”, כדבריהם.

נזכיר, כי בקדנציה הקודמת של הכנסת, יצר לפיד ‘ברית אחים’ עם יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט, והשניים קידמו מהלכים נגד הציבור החרדי.

מאז מקפיד שר הבריאות יעקב ליצמן שלא להחליף איתו מילה, ועד כה לא נערך כל ביקור שלו בבתי רבנים, אדמו”רים או בישיבה כלשהי. המיזם הנוכחי מהווה בהחלט תעוזה, וצפוי להיתקל בגינויים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בדיוק להפך - לפיד קידם את החרדים . לימודים ליבה ושירות
    20/09/2016 11:27
    בני
  1. זה לטובתם ולטובת כלל ישראל .

  2. להגרי גרוסמן כבר מזמן
    20/09/2016 13:18
    דדון
  3. כבר מזמן לא מעניין אותו הציבור החרדי אותו מעניין.רק כסף וכסף וכסף.

  4. צביעות!
    20/09/2016 23:02
    שימי
  5. על פי הדיווח, השבוע סיפרו אנשי חברה קדישא כי הם התבקשו על ידי לפיד עצמו שלא ייאמר קדיש על אביו: “זה היה כשהבאנו את אבא שלו “טומי” לפיד, שהלך לעולמו בשנת 2008, למנוחות. הבקשה היחידה שהובהרה לנו חד-משמעית מכיוונו של לפיד הייתה שלא תהיה אמירת קדיש”.

    אלא שלמרות בקשתו אנשי חברה קדישא ארגנו מניין חשאי ואמרו קדיש: “אבל יש הלכה, ולפי ההלכה אסור לנו להביא לקבורה יהודי בלי שנאמר עליו קדיש. אספנו עשרה אנשים משלנו, נכנסו לחדר הטהרה ושם אמרנו קדיש. זה היה הפתרון. לא משהו פומבי מדי, אבל גם לא בלי לעשות כלל, כי זה פשוט אסור על פי ההלכה”.