הרופאה של קלינטון: “כשירה לכהן כנשיאה” • טראמפ פתח פער באוהיו

הרופאה האישית של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות פירסמה חוות דעת בעקבות התמוטטות קלינטון בטקס יום הזכרון • סקרים: טראמפ עולה ליתרון בשתיים מהמדינות החשובות ביותר מבחינת מספר הצירים - פלורידה ואוהיו
נתן פרל
י"ב אלול התשע"ו / 15.09.2016 09:33

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילארי קלינטון מנסה לתקן את הנזק שנגרם לקמפיין הבחירות שלה, לאחר שהתמוטטה בטקס הזיכרון לאירועי ה-11 בספטמבר.

בהצהרה שפרסם צוות הקמפיין של המועמדת הלילה (חמישי) מצבה הרפואי צוטטה הרופאה האישית של קלינטון, ד”ר ליסה ברדק, כי היא “ממשיכה להיות בריאה וכשירה לכהן בתפקיד נשיאת ארצות הברית”.

קלינטון, שהוחלפה בידי בעלה ביל, הנשיא לשעבר, בכנסי הבחירות שנערכו בימים האחרונים, תשוב להשתתף בהם בסוף השבוע. על פי הערכות היא לא תימנע מלדבר עם הקהל על מצבה הרפואי – אבל תעדיף להתמקד בהמשך הקמפיין שלה.

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ התלוצץ הלילה על חשבונה של קלינטון, במהלך עצרת תומכים באוהיו. טראמפ טען במהלך העצרת כי לקלינטון “אין את הסיבולת הנדרשת כדי להוביל עצרת”.

בתוך כך, הלילה פורסם סקר לפיו המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, מוביל עליה ב-5% במדינת אוהיו – הנחשבת מדינת מפתח לניצחון.

על פי הסקר שערכה רשת בלומברג, טראמפ זוכה לשיעור תמיכה של 48%, בעוד קלינטון זוכה ל-43%.

גם סקר חדש של CNN מראה כי טראמפ עולה ליתרון בשתיים מהמדינות החשובות ביותר מבחינת מספר הצירים – פלורידה ואוהיו.

לפי סקר זה, טראמפ מוביל ב-5% באוהיו, 46 מול 41. בפלורידה רושם טראמפ יתרון של 3%, 47 מול 44.

בנוסף, סקר מקיף של חברת קוויניפיאק שפורסם הלילה מראה כי היתרון בו החזיקה קלינטון לפני שלושה שבועות הצטמצם בחצי: לפי הסקר הנוכחי, מובילה קלינטון ברמה הארצית ב-5% בסקר שבודק את שני המועמדים המובילים בלבד, ובחודש אוגוסט עמד על 10%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות