המאבק של סקווירא בחצר החדשה: ‘רק בדרכי נועם, לא באופנים אחרים’

האדמו"ר מקאסאן-מונסי פתח בית מדרש חדש לא הרחק משיכון סקווירא המתבדל - והצית סערה בקרייה החסידית הוותיקה • בחסידות חוששים כי הפרשה תתגלגל למעשי אלימות, כמו ב'פרשת השרוף' ולכן מזהירים: "כל רצונינו ובקשתנו היא לעזור ולסייע 'אך ורק' לסדרו על מי מנוחות ובדרכי נועם"
יוסף גרינבוים
ח' אלול התשע"ו / 11.09.2016 09:44

פתיחת בית המדרש החדש של הרה”צ רבי נפתלי צבי רוטנברג, הידוע כאדמו”ר מקאסאן-מונסי,  בסמוך לשיכון סקווירא, ממשיכה להסעיר את הרוחות בחסידות המסתגרת, הרואה בבית מדרש החדש פלישה אל שטח של החסידות, המבקשת להתבדל ולכן אוסרת על פתיחת בתי מדרש נוספים באיזור.

כפי שדווח בחרדים 10, בחסידות חוששים כי בית מדרש חדש בסמוך, יהווה פתח לתושבים חרדים לעבור להתגורר באיזור המתפתח, מה שיצור בסופו של דבר קהילה חרדית גדולה בצמוד לשיכון החסידי – דבר שבסקווירא מנסים למנוע.

כחלק מהמאמץ לסכל את הקמת הקהילה החדשה, נתלתה לפני שבת, פרשת ‘שופטים’, מודעה בבית המדרש המרכזי של חסידות סקווירא, מטעם הנהלת הקהילה, בה מתבקש הציבור לשכנע את האדמו”ר החדש לסגור את בית מדרשו ולהעתיקו למקום אחר. “זכות גדול הוא למי שיש לו יכולת להשתדל לעזור ולסייע, ולהשפיע בכל הקשור לכללות עניין זה”, נאמר במודעה.

במודעה מדגישה הנהלת הקהילה: “כל רצונינו ובקשתנו היא לעזור ולסייע ‘אך ורק’ לסדרו על מי מנוחות ובדרכי נועם כדרכנו כידוע. ולא ח”ו באופנים אחרים בשום אופן”.

בחסידות סקווירא חוששים כי הפרשה תתגלגל למעשי אלימות, כפי שאירע לפני כ-5 שנים, אז הוצת על ידי חסיד צעיר ביתו של אהרן רוטנברג, תושב שיכון סקווירא, לאחר שזה האחרון נחשב כ’מורד’ בהנהגת האדמו”ר, לאחר שסירב לקבל על עצמו את כללי השיכון החסידי, ופתח בית מדרש עצמאי במושב זקנים, בשולי הקריה החסידית – ולכן הם קוראים לחסידים לפעול ב’דרכי נועם’.

סקווירא

גורמים בכירים בחסידות סקווירא ניסו לשכנע את הרבי מקאסאן שלא לפתוח בית מדרש במקום, אולם עד כה הוא לא נענה לבקשה.

לטענתו, הוא מתגורר מחוץ לגבולות הקריה החסידית והדבר אינו אמור להפריע לקהילה הוותיקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות