נזק תדמיתי לנתניהו: חצי מהציבור סבור שהוא האשם במשבר השבת

מסקר חדשות 2 שערכו מנו גבע וד"ר מינה צמח ממכון מדגם בשילוב איי פאנל, עולה: 49% מהציבור סבורים שהאשם במשבר הרכבת הוא ראש הממשלה - שהורה על ביטול העבודות בשבת ברגע האחרון • רק 14% מטילים את האשמה על שר התחבורה כ"ץ • 64% טוענים כי פיטוריו של שר התחבורה לא יהיו מוצדקים ורק 17% רוצים שילך הביתה
יוני גרין
ב' אלול התשע"ו / 04.09.2016 21:12

משבר הרכבת גורם נזק תדמיתי לראש הממשלה: סקר שערכו מנו גבע וד”ר מינה צמח ממכון מדגם בשילוב איי פאנל בקרב כלל האוכלוסיה עבור חדשות 2, מגלה מה הציבור חושב על משבר הרכבת – את מי הוא מוצא כאשם העיקרי? והאם החלטת נתניהו לבטל את העבודות ברכבת רגע לפני כניסת השבת הייתה מוצדקת?

הרוב המכריע של הנשאלים, 49% מהם, חושבים שראש הממשלה נתניהו אשם במשבר, זאת לעומת 14% בלבד שמטילים את האשמה על שר התחבורה, ישראל כ”ץ.

21% מהנשאלים השיבו ששני האישים אחראים למשבר באותה המידה.

והאם על ראש הממשלה לפטר את שר התחבורה?

רק 17% מהנשאלים סבורים שעל ראש הממשלה נתניהו לפטר את שר התחבורה בעקבות השתלשלות האירועים, ולעומתם – 64% טוענים כי פיטוריו של שר התחבורה לא יהיו מוצדקים.

רוב הנשאלים, 63%, סבורים שההחלטה של ראש הממשלה נתניהו שלא לבצע את העבודות בשבת לא הייתה מוצדקת.

25% בלבד הביעו תמיכה במהלך.

מסקר מיוחד שביצע מוקדם יותר היום מכון הסקרים של רפי סמית’ בעבור קול ישראל עלה כי יותר מ-80% מהציבור הישראלי סבורים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו צריך לפטר את שר התחבורה ישראל כץ בעקבות משבר הרכבת. לעומתם, 18% סבורים שיש לפטר את כץ.

עוד עלה מהסקר של סמית’, כי רוב הנשאלים סבורים כי ראש הממשלה נתניהו הוא שאחראי ליצירת המשבר.

43% רואים בו האחראי העיקרי, 25% מטילים על המפלגות החרדיות את האחריות – ורק 19% אומרים כי שר התחבורה הוא הגורם העיקרי למשבר הרכבת. 13% לא הביעו את דעתם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות