כדי למנוע הפגנת ‘הפלג’ באלעד: אוטובוסים עם נשים עוכבו לחקירה בפ”ת

עשרות פעילי 'הפלג הירושלמי' עוכבו לחקירה לאחר שהפגינו בכניסה לעיר אלעד נגד 'יום קהילה ומשטרה' שארגנו המשטרה והעירייה • כ-40 מפגינים נוספים נכנסו למתחם האירוע והניפו שלטים נגד קיומו • כדי למנוע ממפגינים להגיע לעיר: כוחות משטרה עצרו אוטובוסים ובהם נשים וילדים קטנים - והיפנו אותם לבדיקה בתחנת המשטרה בפתח תקווה
חיים טוויל
כ"ה אב התשע"ו / 29.08.2016 19:14

כ-5000 איש, לפי אומדן של המשטרה, הגיעו אחר הצהרים (שני)  להשתתף ב’יום משטרה וקהילה’ בעיר אלעד, כאשר מנגד התקיימה הפגנת מחאה של פעילי ‘הפלג הירושלמי’ ואנשי ‘העדה החרדית’, נגד שיתוף הפעולה בין ראש העיר ישראל פרוש למשטרת ישראל.

לפי התוכנית, באירוע הוצגו מייצגי במה של כלבנים, חבלנים, פרשים, ובצידם מייצגים של זיהוי פלילי, יס”מ, מג”ב, סיור וכוחות הצלה נוספים.

לפי המשטרה, בתחילת האירוע נעשה ניסיון מחאה כנגד קיומו בידי עשרות איש “שאינם תושבי המקום”.

עשרות מפגינים של ‘הפלג הירושלמי’ עוכבו לחקירה בחשד להפרת הסדר הציבורי, לאחר שהפגינו בכניסה לעיר אלעד נגד ‘יום קהילה ומשטרה’ שארגנה המשטרה בשיתוף עם העירייה. מהמשטרה נמסר עוד, כי במקום היו כ-40 מפגינים נוספים שנכנסו אל מתחם האירוע והניפו שלטים נגד קיומו.  גם הם הורחקו בידי השוטרים, וחלקם עוכבו לחקירה.

במקביל, כדי למנוע ממוחים נוספים להגיע אל העיר, הפנו כוחות משטרה אוטובוסים בינעירוניים שהגיעו מבני ברק, ובהם נשים וילדים קטנים – אל תחנת המשטרה בעיר פתח תקווה הסמוכה.

בין האוטובוסים שעוכבו והופנו אל תחנת פתח תקווה הייתה גם משפחה מורחבת, עם ילדים ונכדים, שארגנה טיול ‘בין הזמנים’ בפארק רעננה.

האוטובוס, עליו היו הסבא והסבתא ובני המשפחה המתגוררים בבני ברק, עבר דרך העיר אלעד בכדי לאסוף את בני המשפחה המתגוררים בעיר החרדית. אלא שאז עצרו אותם השוטרים בכניסה לעיר, בחשד כי הגיעו למחות נגד האירוע של העירייה. למרות כל ההסברים של בני המשפחה הם נלקחו, תוך עגמת נפש גדולה, אל תחנת המשטרה בפתח תקווה. רק כעבור זמן מה הם שוחררו לדרכם.

על פי עדויות מתחנת המשטרה, “נשים שהיו בדרכן אל ביתן פרצו בבכי באוטובוסים”.

גורמים בעיר אלעד תקפו את התנהלות המשטרה ואמרו: “במקום להוריד את המפגינים ולהוריד אותם בתחנת המשטרה, עיכבו אוטובוסים עירוניים עם נשים וילדים קטנים. זה הזוי”.

רק לאחר פניית סגן ראש העיר בני ברק, מנחם שפירא, לממ”ר שרון תת ניצב שמעון לביא, שוחררו האוטובוסים הבינעירוניים שהמשטרה עיכבה לחקירה בכניסות וביציאות לאלעד – ובהם נוסעים תמימים.

בתוך כך התפתחה מהומה ברחוב חזון איש פינת ברטנורה, כאשר שוטרים הגיעו אל המקום ועצרו את האוטובוס  שיועד להסיע מפגינים שביקשו למחות נגד ‘יום המשטרה והקהילה,ומסרבת שהאוטובוס יצא לנסיעה לאלעד.

גורמים במשטרה אמרו לחרדים 10, כי היו אוטובוסים של מפגינים שהגיעו כדי לפוצץ את האירוע, ולכן אוטובוסים על נוסעיהם הועברו למשטרת פ”ת וישוחררו בהמשך. “כל מי שהיה חשד או חשש שהגיע להפגין הופנה לברור”, אמר הגורם.  

המחאה באלעד בוצעה לאחר שביטאון הפלג הירושלמי דווח היום, לקראת ההפגנה, תחת הכותרת “מחאה אדירה נגד מיזם של תעמולה הרסנית – יום קהילה ומשטרה בעיר אלעד”,  כי “למרות התנגדותם של גדולי הרבנים בקהילות החרדיות בארץ, שכבר הובעה בעבר נגד עריכת אירועי תעמולה של משטרת ישראל, אמורה עיריית אלעד לערוך היום אירוע ענק לכלל ילדי העיר, בהשתתפותם של ראש העירייה ומפכ”ל המשטרה”.

בעיתון התפרסמה גם מודעה קריאה למחות ולהתריע “כנגד התופעה המבישה המתרחבת לאחרונה, שמטרתה האדרת ונתינת פתח לגופי השלטון והחדרת התרבות הזרה לתוככי הציבור החרדי, כבר מהגיל הרך”.

וכך נאמר במודעה:

“מטעם רבותינו כ”ק מרנן שרי התורה הגאב”ד והגאה”צ חברי הביד”צ שליט”א: אשרי האיש אשר לא הלך – הראו לפנינו מודעת פרסום על אירוע בשם יום קהילה ומשטרה לתושבי העיר אלעד, בהשתתפות מפכ”ל המשטרה וראש העיר.

“כל זה הוא עוד חוליא בשרשרת הנוראה ומטרתו יחידה לבולל את הציבור החרדי בציבור החילוני והסרת המחיצה המפרדת בין יראי ועובדי ה’ לאשר לא עבדו”.

הרבנים ממשיכים וכותבים: “מי לא יפחד מלשלוח את בניו וצאצאיו לחוות במופע אימים כזה אשר כל כולו הכשרת הרע ובצטווינו אוהבי ה’ שנאו רע. והחס על נפשו ונפש בני ביתו אינו הולך וכ”ש שאינו שולח את בניו ובנותיו למקום כזה אשר מטרתו לקלקל ולקרר את ההבדלה הברורה בין החרדים לדבר ה’ ובין יתר יושבי הארץ מחללי שבת ובוזי כל קודש”.

הרבנים קוראים להשמיע קול מחאה: “ואל הנאמנים אנו קוראים לכל מי שביכולתו להשמיע קול מחאה אם ח”ו יתקיים האירוע הנ”ל. ובכדי להסיר חרון אף ה’ הנגרמת ע”י חילול ד’ הזאת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עצניקים
    30/08/2016 00:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ככה יעשה לעצניקים שיש תפוח אדמה רקוב כל השק מסריח אם על האוטובוס היו עצניקים כל הכבוד למשטרה וגם אם זה היה ספק די שילכו לגור במאה שערים או ברמת בית שמש ויעזבו אותנו

  2. פעילות בלתי חוקית בעליל של משטרת ישראל,עברה בלי
    14/09/2016 10:03
    דרור
  3. פעילות בלתי חוקית בעליל של משטרת ישראל, עברה בלי “סערה ציבורית” בתשקורת השמאלנית
    האזרחים שעוכבו באוטובוס יכולים להגיש תביעת פיצויים אזרחית נגד המשטרה.
    היום הנושא הועלה בתכנית “סדר יום” ברשת ב’ של קול ישראל.