יוסי ביילין לא מתחרט שטינף על פואד בן אליעזר: “ממה יכול לחזור בי?”

השר לשעבר יוסי ביילין מסביר הבוקר מדוע יצא לסבב טינופים נגד שר הביטחון לשעבר, בעוד הגופה מונחת לפני קבורה: "לא אני ביקשתי להתראיין, בכל המקומות שבהם דיברתי פנו אלי" • הוא גם איננו מתחרט על העיתוי שבו הדברים נאמרו, משום שלדעתו אין משמעות לעובדה שהם נאמרו בטרם נקבר: "כנראה שנימוסים והליכות זה הצד החלש שלי"
אריה ריבקינד
כ"ה אב התשע"ו / 29.08.2016 09:39

השר לשעבר ממפלגת העבודה יוסי ביילין ספג במהלך הלילה ביקורת רבה בעקבות מה שכונה “סבב הטינופים” שהשמיע אמש (ראשון) על שר הביטחון לשעבר, בנימין (פואד) בן אליעזר ז”ל, כאשר גופתו מונחת עדיין לפני קבורה.

אלא שלמרות הביקורת, ביילין מבהיר הבוקר, בראיון שהעניק לגלי צה”ל, כי הוא לא רואה פסול בחשיפת דמותו האמתית של בן אליעזר. “לא אני ביקשתי להתראיין, בכל המקומות שבהם דיברתי פנו אלי”, תירץ.

ביילין ציין כי כששמע אמש את כל המספידים את בן אליעזר,  לא היה מסוגל לשכוח מה הם אמרו עליו בימי חייו, על דרכו הכוחנית ועל דורסנותו.

“כשאנשים שבאמת אמרו עליו דברים קשים מאוד באוזניי, מופיעים עכשיו בטלוויזיה ומתחרים ביניהם מי ישבח אותו יותר – אני מוכרח לומר שיש איזשהו גבול לצביעות גם כן”, אמר ביילין. “הפוליטיקאי המכוער של הפוליטיקה הישראלית. אני אומר – תגידו אתם לא מתביישים?! איך אתם יכולים להגיד דברים כאלו?” אמר.

בהמשך דחה ביילין את הניסיון לייחס את הדברים ליריבות האישית בינו לבין בן אליעזר, “אני לא מריר. אני חושב שמי ששומע אותי יחשוב שיכול להיות שאולי אני התכוון למה שהוא אומר”.

ביילין הבהיר כי הוא איננו מתחרט גם על העיתוי שבו הדברים נאמרו, מאחר שלדעתו אין משמעות לעובדה שהם נאמרו בטרם נקבר בן אליעזר. “ממה אני יכול לחזור בי? מהפליליות שלו? מהדורסנות שלו? כנראה שנימוסים והליכות זה הצד החלש שלי”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחרי מות...
    29/08/2016 09:56
    TLI
  1. איך לומר: ביילין לא אהובי, אבל להשתמש במלה “טינף”? כנראה שהבוגי יעלון הצליח להכניס למילון הסמולני מילים חדשות כגון “סרחן” ועכשיו “טינף”. אכן מתאים למפלגת הסרחנים.

  2. ביילין מטונף
    29/08/2016 10:11
    כחלון
  3. ממשפחה של מטונפים גם פואד לא כל כך צדיק לשם שמיים אומרים אחרי מות קדושים יאללה פואד נהיה צדיק

  4. שפשפו היטב עיניכם ואוזניכם
    29/08/2016 12:16
    נטע
  5. א. ביילין מזכיר פעם אחת בלבד שפואד היה דורסני וכוחני בלי לפרט מקרה ספציפי
    ב. בהמשך ביילין טוען שהידידותיות של פואד היתה לצנינים בעיניו רגע לפני שניה טענת שהוא כוחני ודורסני איך זה מסתדר???
    ג. בסוף הראיון ביילין טוען שהוא נלחם על כך שפואד לא יהיה נשיא רק בגלל…עבירות פליליות שלו…
    לא הבנתי האם פואד היה דורסני מחד ידידותי מאידך ובעל עבר פלילי מצד שלישי ומצד רביעי הכל ביחד
    ומצד חמישי…ביילין פשוט מבולבל ממותו הפתאומי של יריבו משכבר הימים…