שינוי מגמה בסקרים? דונלד טראמפ מצמצם פערים במדינות המפתח

לפי סדרת סקרים חדשה ומקיפה שפורסמה היום, יתרונה של הילארי קלינטון במדינות המתנדנדות, בהן הובילה עד כה בשיעור של 7-11%, הצטמצם וכמעט נמחק • גם ההובלה של קלינטון במדינות שנחשבו כדמוקרטיות בטוחות נכנסת בסקר החדש לטווח טעות הדגימה
נתן פרל
כ"ב אב התשע"ו / 25.08.2016 21:25

אחרי שבועות ארוכים שסקרי הבחירות בארה”ב לא האירו פנים למועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, בימים האחרונים ניכר שינוי לטובתו – אם כי מוקדם מדי להעריך אם הסקרים משקפים מגמת מהפך או שמדובר בתנודות זמניות בלבד.

פרויקט הסקרים המקיף של חברת מחקר השווקים ‘איפסוס’ וסוכנות הידיעות ‘רויטרס’, שפורסם היום, מעניק לראשונה תמונה פרטנית של המרוץ לנשיאות בכל מדינה בארצות הברית.

על פי הפרויקט, יתרונה של קלינטון במדינות המתנדנדות בהן הובילה עד כה בשיעור של 7-11%, הצטמצם וכמעט נמחק.

מדובר בעיקר במדינות צפון מזרח ארה”ב – בפנסילבניה (20 אלקטורים), מישיגן (16) וויסקונסין (10) וניו המפשייר (4) היא מובילה ב-1% בלבד.

גם ההובלה של קלינטון במדינות שנחשבו כדמוקרטיות בטוחות, כמו קולורדו (9 אלקטורים) ואורגון (7) שבמערב ארה”ב, נכנסת בסקר החדש לטווח טעות הדגימה – יתרון של 4% בלבד.

טראמפ גם חיזק את אחיזתו במדינות הדרום הרפובליקניות שהחלו ‘להתנדנד’ בשבועיים האחרונים – בג’ורג’יה (16 אלקטורים), בה היה המרוץ צמוד, הוא חזר להוביל ב-4%. באריזונה (11 אלקטורים) ב-8% ובדרום קרוליינה ב-9%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות