חגיגה בכותל המערבי: אלפים בסיום ס”ת של 304,805 ילדים • צפו בוידאו

לחיה מושקא קורץ הוקדשה אות ב'ספר התורה של ילדי ישראל', אשר הכנסתו נחגגה היום בכותל, בהשתתפות אלפים • אביה, שניאור זלמן קורץ, זכה לאותו מעמד לפני 35 שנים • בראיון וידאו מיוחד הם מספרים על ההתרגשות
יוסף גרינבוים
כ"א אב התשע"ו / 24.08.2016 22:47

 בבית הכנסת ‘צמח צדק’ בעיר העתיקה  בירושלים, הושק היום (רביעי) פרויקט מיוחד במינו של חב”ד: הכנסת ‘ספר התורה של ילדי ישראל’, בו כל אחת מתוך יותר מ- 300,000 האותיות – מוקדשות לילד יהודי ברחבי העולם.

כל ילד שרוצה להיות שותף לספר התורה מתבקש לתת תרומה צנועה של ארבעה שקלים בלבד.

לאחר כתיבת האותיות בבית הכנסת ‘צמח צדק’, נישא ספר התורה של ילדי ישראל בשירה ובריקודים לרחבת הכותל המערבי, בהשתתפות אלפים.

זו הפעם השישית שמוכנס ספר תורה כזה מאז שנת תשמ”א.

שניאור זלמן קורץ היה אז בין הילדים להם הוקדשה אות בספר התורה הראשון- והבוקר ליווה את דינה, בתו השלישית שנרשמה בספר תורה האחרון.

קורץ סיפר בראיון לתוכנית ‘זה היום’, בהגשת שרונה מן בערוץ 20: “זה מרגש מאד. אני נזכר בתור ילד צעיר כשקנו לי את האות בספר התורה הראשון של ילדי ישראל, בחומש בראשית. תלו לי תעודה על הקיר בחדרי. הרגשתי מחובר לעוד המון המון ילדים.

“בספר התורה יש 304,805 אותיות. נכון להיום זה ספר התורה השישי, כלומר כשני מיליון ילדים שותפים לפרויקט הענק הזה, שהתחיל לפני 35 שנה והם מאוחדים סביב הדבר הזה”.

חיה מושקא קורץ, בתו של שניאור, אשר השתתפה בפרויקט בספר החמישי סיפרה: “אני מתאחדת עם כל ילדי ישראל, עם כל העולם. יש לי בני דודים באמריקה, באירופה, אנחנו מתחברים ביחד ולא רק הם, אלא כל הקהילות שלהם וכל ילדי ישראל בכל העולם”.

חיה סיפרה כי הוריה רכשו עבורה אות בספר מיד כשנולדה, עוד לפני שנבחר שמה “כדי שזה יתחיל להגן עלי מיד עם לידתי”.

צפו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות