יהונתן בן ה-6 עבר למחלקה רגילה; החשוד השלישי שהיה ברכב – נעצר

משתפר מצבו של הילד יהונן פוקס בן ה-6 שנפצע קשה בתאונה בצומת בר אילן בירושלים עם כניסת השבת: מצבו מוגדר בינוני, והוא בהכרה מלאה • משפחתו: "הנהג הוא עבריין סדרתי. אנו נעקוב אחר המתרחש על מנת לוודא שימצו איתו את הדין" • הנוסע השלישי שהיה ברכב בזמן התאונה ונמלט, נלכד על ידי המשטרה במרכז העיר • מעצרו יוארך
חיים טוויל
י"ח אב התשע"ו / 22.08.2016 19:45

מצבו של יהונתן פוקס, הילד בן ה-6, אשר נפצע באורח קשה בתאונת ‘פגע וברח’ שאירעה עם כניסת השבת בצומת בר אילן בירושלים – הולך ומשתפר.

היום (שני) הוא הועבר מהיחידה לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם אל מחלקת אשפוז רגילה, ומצבו מוגדר בינוני, והוא נמצא בהכרה מלאה.

בתוך כך, שוטרי משטרת ישראל איתרו את הנוסע השלישי שהיה ברכב בזמן התאונה ונמלט יחד הנהג ונוסע נוסף. פעילויות החקירה הגלויות והסמויות הובילו לאיתורו במרכז העיר ולמעצרו.

החשוד נחקר בחשד להפקרה ועם סיום חקירתו יובא בפני בית המשפט לענייני תעבורה לדיון בהארכת מעצרו.

משפחתו של הילד הפצוע הודתה לעם ישראל על התפילות הרבות להחלמתו.

”לאור התחקירים והעדויות, אין ספק שמדובר פה בפוגע עבריין ואולי עבריין סדרתי. אנו נעקוב אחר המתרחש על מנת לוודא שימצו איתו את הדין על כל חומרתו”, הבהירו בני המשפחה.”כשאותם פורעי חוק לוקחים את ההגה לידיים, צריך להבין שהם הורסים משפחות ופוגעים בחפים מפשע”.

בשעות הצהרים האריך  בית משפט השלום לתעבורה בירושלים את מעצרו של הנהג החשוד בדריסת הילד בשלושה ימים.

במהלך הדיון הגישה המשטרה נגדו הצהרת תובע, וביום רביעי צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בגין הפקרה לאחר תאונה, שיבוש הליכי משפט ונהיגה ללא רישיון.

מפרטים נוספים מחקירת תאונת הפגע וברח – שפורסמו ב’ישראל היום’ – עולה תמונה מעוררת תמיהה בנוגע לקלות שממנה התחמק הנהג הפוגע מעונש, כאשר למרות שנתפס בעבר שלוש פעמים נוסע ללא רישיון נהיגה – נגזרו עליו עונשים קלים יחסית.

גם כאשר הפר את עונש המאסר על תנאי שקיבל באחת הפעמים שבהן נתפס נוהג ללא רישיון נהיגה, החליט השופט להסתפק בעונש של עבודות שירות בלבד.

עוד עולה מהחקירה, כי מכונית שנסעה לפני המכונית שבה נהג הדורס, עצרה כדי להעניק זכות קדימה ליהונתן בן ה-6, כשחצה את הכביש – אולם הנהג הפוגע עקף את המכונית שעצרה ופגע ביהונתן.

התאונה התרחשה בערב שבת לאחר הדלקת הנרות.

אזרחים העידו בפני השוטרים, כי לאחר שפגע בילד, עצר הנהג, יצא מהרכב, הסתכל על הילד שהיה שרוע במרכז הכביש, נכנס לרכב ונמלט מהמקום. לפי אותם עדי ראייה, אחיו הצעיר של הנהג הפוגע הסתכל על המתרחש מחלון המכונית, אך לא יצא ממנה.

עם זאת, בחקירתו טען האח הצעיר כי הוא זה שיצא מהרכב והסתכל על יהונתן ששכב על הכביש. במשטרה סבורים כי מי שיצא להסתכל והעדיף לחזור לרכבו בלי להושיט עזרה, הוא הנהג הפוגע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה הוא בכלל מתהלך חופשי
    22/08/2016 20:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שור מועד, דינו סקילה. שור מועד, נהג בלי רישיון שכבר נתפס מספר פעמים, מקומו בכלא ולא ברחוב