מעצרו של הרב ברלנד הוארך עד תום ההליכים; הגיש ערעור למחוזי

בית משפט השלום בירושלים החליט להאריך את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', החשוד בביצוע מעשים חמורים בארבע נשים ובתקיפה - עד תום ההליכים המשפטיים נגדו • צוות ההגנה כבר הגיש ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי • אתמול כתבה אחת מבנותיו לשירות המבחן של שב"ס: "שחררו את אבי החולה ממעצר"
חיים טוויל
י"ד אב התשע"ו / 18.08.2016 10:15

מכה קשה לקהילת שובו בנים: בית משפט השלום בירושלים החליט הבוקר (חמישי) להאריך את מעצרו של הרב אליעזר ברלנד עד תום ההליכים המשפטיים נגדו,  בין היתר בשל קושי לתת בו אמון בחלופות מעצר שהוצעו.

בבית המשפט הובהר כי קיימות שלוש עילות מעצר בעניינו: מסוכנות שאינה נמוכה; חשש לשיבוש הליכי המשפט, העולה אף מתוך הדברים שאמרו מתלוננים לשירות המבחן; וכן חשש להימלטות מהדין, המהווה עילת מעצר בעלת עצמה גבוהה ביותר.

עורכי דינו של הרב כבר הגישו ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בעיר.

נגד מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ הוגש לפני כשלושה שבועות כתב אישום על ביצוע מעשים חמורים בארבע נשים מקהילתו ובגין תקיפה.

בשבוע שעבר החליט  בית משפט השלום בירושלים, להשאיר את הרב אליעזר ברלנד במעצר עד לדיון שהתקיים הבוקר, כדי לקבל תסקיר מבחן משלים מטעם שירות המבחן בעניינו.

ההחלטה על הגשת תסקיר משלים התקבלה לאחר שבמהלך הדיון הציגו נציגי הפרקליטות את ההמלצה השלילית של שירות המבחן, בו ממליצה קצינת המבחן שנפגשה עם הרב ברלנד שלא לשחררו למעצר בית.

בתגובה אמר הרב ברלנד במהלך הדיון: “אני רוצה להשתחרר היום. ברגע זה”. הרב אמר את הדברים לאחר שנטען כי ביקש מקצינת המבחן להישאר במעצר. לטענתו, דבריו כפי שבאו לידי ביטוי בתסקיר – שובשו.

“זה לא מה שאמרתי לקצינת המבחן”, אמר הרב לשופט, והדגיש: “לא נמלטתי”.

הבוקר, כאמור, עם הגשת התסקיר המשלים, החליט השופט להאריך מעצרו עד תום הליכים.

אתמול, ערב הדיון, פנתה אחת מבנותיו של הרב ברלנד אל שירות המבחן של שב”ס בקריאת זעקה: “שחררו את אבי החולה ממעצר”.

בפנייה, שנכתבה בכתב ידה ובדם ליבה, מתארת הבת את הנתינה של אביה. “אבי הקריב עצמו למען הזולת. לפונים אליו, חלקם בעלי רקע אישי ומשפחתי קשה, הוא אף נתן להם את בגדיו. הורי נתנו להם את מיטותיהם ואנחנו היינו ישנים בפינה, כתבה הבת. “הרב דאג לכל מחסורם של קהל הפונים אליו ונתן מכוחו עד כלות הנפש ולעיתים עד כדי התעלפות”.

לדבריה, “מעולם לא ראינו התנהלות של אילוץ. הרב שומר חוק, והדריך את הציבור שפנה אליו לשמור חוק”.

ביום שלישי פורסם בחדשות 2 סרטון בו תועד הרב ברלנד מודה כי שלח את בנו נחמן להצית תחנות אוטובוס, במחאה על כרזות פרסום שהוצגו בהן וכללו תמונות של נשים.

בסרטון, שצולם לפני כחמש שנים, מתפאר מנהיג ‘שובו בנים’ באזני חסידיו, כי הוא זה ששלח את בנו ואנשיו להצית עשר תחנות אוטובוס במקומות שונים ברחבי הארץ, 17 שנים קודם לכן, בגלל “תמונות תועבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות