‘שובו בנים’ כת? הרב ברלנד מאיים בתביעה נגד ‘המרכז לנפגעי כתות’

'המרכז הישראלי לנפגעי כתות' קבע בהודעה שפרסם: בקהילת 'שובו בנים' יש "מאפיינים כיתתיים" • עורכת הדין של הרב אליעזר ברלנד שיגרה מכתב התראה בו היא מאיימת לתבוע את המרכז במידה ולא יחזרו בהם מהדברים • "הפצת שקרים למטרות ביזוי בשרירות לב ובזדון"
חיים טוויל
י"ב אב התשע"ו / 16.08.2016 17:59

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ של ברסלב, שיגר היום (שלישי), באמצעות עו”ד מיכל סער, מכתב התראה ל’מרכז הישראלי לנפגעי כתות’, בו נדרשים ראשי המרכז לחזור בהם מהדברים שפרסמו כנגד הרב והקהילה – לפני נקיטת הליכים משפטיים.

מנכ”לית המרכז הישראלי לנפגעי כתות פרסמה השבוע הודעה, בה נטען כי בקהילת ‘שובו בנים’ ישנם “מאפיינים כיתתיים”, וכי בידי הארגון מספר רב של עדויות מנשים שנפגעו בצורה קשה על ידי הרב ברלנד, כמו גם עשרות עדויות מהקהילה המצביעות, לכאורה, על דפוס פעולה של פגיעה פיזית וכלכלית בחסידים.

במכתב ששלחה עורכת הדין סער אל מנהלי המרכז, רחל ליכטנשטיין ורמי פלר, נכתב בין היתר, כי המרכז הישראלי לנפגעי כתות, “משמשים כבמה ואכסניה חסרת תום לב לפרסום והפצת לשון הרע והשמצת מרשי, בצורה משתלחת וחסרת תקדים”.

לדברי עורכת הדין, “בפרסומים הרבים המופצים על ידי המרכז, החוזרים ונשנים, עסקינן במסע של הסתה, רמיסה, הפצת שקרים למטרות ביזוי בשרירות לב ובזדון”.

עוד כותבת עורכת הדין: “בפרסומים שהנכם מפיצים כנגד מרשי, חרצתם את דינו בעזות מצח מעין כמותה ומתקבל הרושם כי טרם שמעתם על חזקת החפות העומדת לזכותו של אדם ועל הדין הנוהג במחוזותינו, לפיו עד שלא הוכחה אשמתו של אדם אין לחרוץ את דינו ולבזותו”.

המרכז הישראלי לנפגעי כתות פרסם השבוע הודעה בה נאמר: “מהעדויות שהגיעו  עלו המאפיינים הכיתתיים הבאים: ניתוק מקרובי משפחה (לרבות משפחות ממוצא דתי או חרדי), נתינה מופרזת של כספים לטובת המנהיג או הקבוצה בסכומים של עשרות ואף מאות אלפי שקלים, כאשר המדובר הוא לרוב באברכים, תלמידי כולל, שאינם מתפרנסים, ובחלקם מחוסרי אמצעים לחלוטין, כמו גם מכירת הדירה הפרטית של המשפחה ונתינת הכסף שהתקבל לברלנד עצמו, התנדבות אינטנסיבית לטובת הקבוצה ברמה יומיומית במשך כל שעות הפעילות ביממה על חשבון החיים הפרטיים וחיי המשפחה, פסילת כל המנהיגים והרבנים ובעלי הסמכות האחרים, אם מכלל הציבור החרדי או אף מקרב חסידות ברסלב”.

המרכז הדגיש בהודעה שפרסם, כי הוא אינו נוקט עמדה על בסיס ‘שמועות’, כתבות בתקשורת או עדויות ממקור שני, אלא רק על בסיס מספר מספק של עדויות – לא אחת או שתיים – ממקור ראשון.

לצפייה במכתב של המרכז הישראלי ובמכתב ששיגר הרב ברלנד באמצעות עורכת דינו:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות