משרד הבריאות להנסיך: אסור לכם לשווק ולייצר – עד להודעה חדשה

במשרד הבריאות קבעו כי החברה "התנהלה בדרך רשלנית, לא אחראית, לא ראויה ולא מקצועית" • בשימוע הוחלט כי החברה תחויב להשמיד את המוצרים המזוהמים • הליך החקירה בנושא טרם הסתיים • לביהמ"ש הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית שתוגש נגד 'הנסיך', סלטי שמיר, והרשתות שופרסל ויוחננוף: דורשת פיצוי של כ-6.7 מיליארד ש"ח לכלל הלקוחות
שייע קליין
י' אב התשע"ו / 14.08.2016 20:34

משרד הבריאות ערך היום (ראשון) שימוע לחברת טחינת ‘הנסיך’, שנמשך שעות ארוכות.  בתום השימוע נקבע כי “חברת טחינת הנסיך התנהלה בדרך רשלנית, לא אחראית, לא ראויה ולא מקצועית”.

בשימוע הוחלט כי בשלב הראשון ייאסר על החברה לייצר ולשווק את מוצריה וכי החברה מחויבת להשמיד את המוצרים המזוהמים.

עוד הדגישו במשרד הבריאות כי הליך החקירה טרם הסתיים: “היום בוצע דיגום נוסף במפעל ובדיקות בדרכי השיווק. בסיום הליך החקירה ישקול משרד הבריאות את הצעדים המשפטיים המתחייבים ממנו”.

כבר ביום חמישי הורה משרד הבריאות על עצירת השיווק במפעל ‘טחינה הנסיך’ עד להודעה חדשה.

הוראה זו באה לאחר שהושמדו 200 טונות של טחינה גולמית בעקבות הימצאות סלמונלה בסלטים של שמונה מותגים שונים.

סערת הטחינה החלה כשחברת ‘סלטי שמיר’ של שטראוס הודיעה ביום חמישי כי יום קודם לכן קיבלה הודעה מ’טחינה הנסיך’, לפיה טחינה שסופקה למפעלי חברת הסלטים נמצאה נגועה בחיידק הסלמונלה.

בעקבות ההודעה הסירה חברת ‘סלטי שמיר’ את מוצרי החומוס והטחינה של שמונה מותגים שונים שעבורם היא מייצרת סלטים. במסיבת עיתונאים שערכו במשרד הבריאות מאוחר יותר באותו היום התברר כי המפעל ידע על האפשרות לזיהום מ-24 ביולי, אך פעל מאוחר מדי.

מנכ”ל ‘הנסיך’, אפיף טנוס, נטל אחריות על האירוע ואמר: “זו תקלה ראשונה. אנחנו מפעל לא מנוסה בדברים אלו. אני מתנצל אישית ולוקח אחריות על כל הנזק”.

בתוך כך בערוץ 2 דווח כי הוגשה היום בקשה לבית המשפט המחוזי בלוד לתביעה ייצוגית נגד סלטי שמיר, מפעל ‘טחינת הנסיך’, והרשתות שופרסל ויוחננוף.

התביעה דורשת פיצוי כספי של יותר מ-6.7 מיליארד שקלים לפי תחשיב של כ-1,000 שקלים לכל תובע.

התביעה מבקשת לקבוע פיצוי לקהל הצרכנים בישראל, ש”חש חרדה לבריאותו ולבריאות ילדיו, כעס, חוסר ודאות וגועל על כך שאכל ממוצרי המשיבות, לגביהם קיים חשש כי היו נגועים בחיידק הסלמונלה”.

בתביעה נטען כי סלטי שמיר או ‘טחינת הנסיך’ התרשלו בכך שלא ביצעו בדיקת מעבדה במוצרים, כאשר חברת ‘הנסיך’ הסתירה מידע מהצרכנים. עוד תבקש התביעה לקבוע כי הסתמכות סלטי שמיר, שופרסל ויוחננוף על בדיקות של חברת ‘הנסיך’, מבלי לבצע בדיקות משל עצמן, היא בעייתית בפני עצמה.

מ”סלטי שמיר” נמסר בתגובה: “אנו מייחסים חשיבות עליונה לתקינות ובריאות המוצרים אותם אנו מייצרים ולכן אנו מקפידים לבצע בדיקות מחמירות לקווי הייצור במפעל, כמו גם בדיקות מדגמיות למוצרים שיוצאים מפתח המפעל.

“כשנודע לנו בערב יום רביעי כי בטחינת הנסיך יש חשש להימצאות סלמונלה – לא לקחנו צ’אנס לרגע לבריאות הציבור וביצענו כבר בבוקר ‘ריקול’ מיידי לכל המוצרים בהם נעשה שימוש בטחינת הנסיך.

“לצערנו, טחינת הנסיך לא גילתה את אותה האחריות והסתירה למעשה את החשש לסלמונלה במשך 17 מים ארוכים לפחות. לפיכך, כעת אנו שוקלים את הצעדים המשפטיים שננקוט נגדם”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממש מצאו אשם
    14/08/2016 21:25
    קרן זלזמן
  1. משרד הבריאות מנסה לשקם את תדמיתו הקלוקלת ומצא שעיר לעזאזל בדמות מפעל קטן של ערבי נוצרי. איפה הייתם לפני שמצאו סלמונלה בקורנפלס של תלמה?

  2. נראה כאילו מישהו מנסה למכור לנו משהו
    15/08/2016 18:22
    אורית
  3. זה מרגיש כאילו מישהו מנסה להסית את האש אל עבר טחינה הנסיך. לא שהם חפים מאשמה, אבל זה בטוח מאוד נוח לתלמה שהסיפור הזה בכותרות, בעוד פרשת הקורנפלקס נזנחה הצידה.

  4. טחינת הנסיך
    15/08/2016 23:31
    אבי מזור
  5. אפשר להגיד על טחינה הנסיך הרבה דברים אבל אני דווקא מעריך את העובדה שהם לקחו אחריות מלאה ונהגו בשקיפות. מה יצא להם מזה? אלוהים יודע.. כנראה שלא הרבה.
    בדיקת הפוסט ע”י מנהל