צה”ל ביטל מעמד ‘תורתו אומנתו’ של מאות בני ישיבות שטיילו בחו”ל

בחורי הישיבות המקבלים דחייה משירות צבאי יכולים לצאת לחו"ל לתקופה מוגבלת אלא שכעת מתברר: מאות הפרו את התקנות וייאלצו להתגייס • ועד הישיבות: "מקווים כי יעלה בידינו לסדר את עניין הבחורים ששהו בחו"ל בעבר פחות משישה חודשים"
יוסף גרינבוים
ו' אב התשע"ו / 10.08.2016 14:16

צה”ל ביטל בשנה האחרונה את מעמד ‘תורתו אומנותו’ ממנו נהנו מאות בני ישבה, לאחר שהתברר כי שהו בחו”ל מעבר לזמן הקצוב הקבוע בחוק. המשמעות: אותם בחורי ישיבה יאלצו להתגייס לשירות צבאי.

לפי דיווח של יקי אדמקר באתר וואלה, בעקבות המהלך, פועל ‘ועד הישיבות’, לצד גורמים חרדים נוספים,כדי לשנות את ההחלטה.

בני ישיבה במעמד ‘תורתו אומנותו’ רשאים לצאת מישראל לפרק זמן של חודשיים במצטבר, בין הגילאים 21-18, ובכל שנת לימודים בישיבה אחרי גיל 21, הם רשאים לצאת לחו”ל לפרק זמן של חודש נוסף באותה השנה.

חריגה מעבר לזמן הקצוב בחוק מתאפשרת רק במקרים חריגים, וכלל היציאות לחו”ל מצריכות הודעה מוקדמת לצה”ל.

אלפי בני ישיבה שוהים מדי שנה בחו”ל, כאשר רבים מהם יוצאים לחופשה או לטיולים ביעדים שונים בעולם בתקופות ‘בין הזמנים’. גם אברכים מהכוללים הנושאים עם בנות חו”ל נוהגים לצאת בחגים ובבין הזמנים אל בני משפחותיהם.

רבים מתלמידי הישיבה טוענים כי הם אינם מודעים לתקנות ולכך שהם נדרשים לקבל אישור מצה”ל על חלק מיציאותיהם לחו”ל. זאת, על אף שבטופס הדיחוי משירות הצבאי שעליו הם חותמים מדי חצי שנה, הם מתחייבים: “לא אצא לחוץ לארץ ולא אשהה בחוץ לארץ אלא לפי היתר שיינתן לי במדור בני ישיבות, והכל בהתאם לחוק ולתקנות מכוחו”.

ועד הישיבות בארץ ישראל שיגר השבוע מכתב אל מנהלי הישיבות והכוללים, בו דרש לקבל את פרטי הבחורים שמעמדם בוטל בעקבות שהייה חריגה בחו”ל, במטרה לפעול כדי לשנות את ההחלטה.

מהמכתב עולה, כי מדובר בתופעה רווחת בעולם הישיבות החרדי, ובעקבות כך הם פועלים ליידע את היוצאים לחו”ל ולמגר אותה.

“כפי שכתבנו במכתבים קודמים, מאז ומעולם חלה הקפדה יתרה בנושא יציאתם לחו”ל של תלמידי ישיבות”, נכתב.

עוד מצוין במכתב: “לאחר השתדלותנו הרבה לאורך התקופה האחרונה, ולאור פעילות נמרצת המתקיימת אף בימים אלו, מקווים אנו כי יעלה בידינו לסדר את עניין הבחורים ששהו בחו”ל בעבר פחות משישה חודשים”.

מכתב ועד הישיבות

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות