הירדנים חסמו מתפללים מישראל לקבר אהרון כי ברשותם היו כיפות

בשבוע האחרון מנעו אנשי ביטחון ירדנים את כניסתם של יהודים דתיים שביקשו להתפלל על ציון אהרן הכהן, בשל "סממנים יהודים" שנמצאו בתיקיהם • משרד החוץ הודיע: "מנוגד להבנות, נערוך בירור מחודש"
דוד ליבוביץ
ד' אב התשע"ו / 08.08.2016 19:04

האם לאנשים בעלי ‘סממנים יהודיים’ אסור להיכנס לשטח ירדן?

בערוץ 2 נחשף כי בסוף השבוע האחרון, כאשר ביקשו מתפללים מישראל להתפלל בקבר אהרון הכהן בירדן, מנעו מהם אנשי ביטחון ירדניים שבגבול את הכניסה, בשל הימצאותם של “סממנים יהודים” בתיקיהם.

המתפללים ביקשו,  כך על פי הדיווח, להיכנס לשטח הירדני עם כיפות, טליתות וסידורים – אך אנשי הביטחון הודיעו להם כי לא תתאפשר כניסתם לשטח הירדני עם כל סממן יהודי לרבות סידורים או כל טקסט אחר בעברית.

כפי שצויין, על פי עדויות המתפללים, אותם “הסממנים היהודים” הוסתרו בכלל  בתוך התיקים אך התגלו במכונת השיקוף במעבר. משרד החוץ הודיע כי יערוך בירור מחודש משום שמדובר בהתנהלות המנוגדת לכל ההבנות עם ישראל.

יצויין כי ההתנכלות הירדנית לאנשים חובשי כיפה אינה חדשה. בדצמבר האחרון, נאסר על משפחה דתית לאומית מירושלים להיכנס לירדן עם כיפה זאת בטענה כי הדבר עלול לסכן את ביטחונה.

על פי הדיווח בערוץ 7 החיילים הירדנים ביקשו מבני המשפחה להוריד את הכיפות שעל ראשיהם ולמסור אותם לידיהם. בני המשפחה ניסו להסביר לירדנים שאין בכוונתם לטייל בירדן עם הכיפות, אך אלו לא השתכנעו. נוסף על כך, באותה שעה ניסה צעיר אחר להיכנס עם תפילין שהתגלו במכונת השיקוף. גם לו הודיעו אנשי המעבר כי הוא לא יוכל להיכנס לשטח ירדן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות