משרד הבריאות בודק: הקורנפלקס של יוניליוור זוהם מלשלשת יונים?

במשרד הבריאות אומרים כי ישנם שני מקורות אפשריים לזיהום בסלמונלה: לשלשת ציפורים או הפרשות של עובד בקו הייצור שנושא את החיידק • הצוות החוקר של משרד הבריאות לקח דגימות במפעל • השאלה אם הן יוכלו להצביע בוודאות על מקור הזיהום
שייע קליין
ג' אב התשע"ו / 07.08.2016 13:01

במרכזה של הבדיקה שעורך משרד הבריאות היום (ראשון)  במפעל של יוניליוור בערד נבדק: האם דגני הבוקר של חברת יוניליוור באו במגע ישיר עם לשלשת (צואה) של יונים?

לפי גלובס, אנשי הצוות החוקר של משרד הבריאות לקחו היום דגימות במפעל בניסיון לאושש זאת.

כבר בעת פרוץ המשבר הסביר טכנולוג מזון ותיק בתעשייה ל’גלובס’, כי זיהום במוצרי מזון יבשים הוא אירוע נדיר, וכי יש להניח שמדובר ב”זיהום צולב”. כלומר, זיהום שנגרם מסביבת העבודה במפעל. לדבריו, האפשרות הנפוצה יותר למעבר של סלמונלה היא דרך לשלשת יונים.

במשרד הבריאות אומרים כי ישנם שני מקורות אפשריים לזיהום בסלמונלה: לשלשת ציפורים או מהפרשות של עובד בקו הייצור שנושא את החיידק. לא ברור לאילו הפרשות מכוון בדיוק משרד הבריאות, וגם לא כיצד הן הגיעו לדגני הבוקר.

כך או כך, לפי גלובס, במשרד הבריאות חוששים כי גם לאחר הבדיקות הם לא יוכלו להצביע בוודאות על מקור הזיהום.

אם אכן מקור הזיהום הוא צואה של יונים, הרי שהנהלת המפעל הייתה אמורה להיות מודעת למחדל עוד בטרם קיבלה את תוצאות הבדיקות. שכן, יונים המקננות על גג המפעל או חלילה בתוכו, וצואה שחודרת למפעל – הם דברים גלויים לעין.

מאז חשיפת הפרשה, והידיעות כי אריזות שיש חשש כי הן נגטועות בזיהום הגיעו אל החנויות, צנחו מכירות דגני הבוקר של החברה בעשרות אחוזים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות