נשאר במעצר • עוה”ד של הרב ברלנד: “לאחר שהתמוטט אובחן אצלו גידול סרטני”

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את בקשת הערר שהגיש הרב אליעזר ברלנד לשחררו ממעצר או לחלופין לשחררו למעצר בית: נדרש תסקיר מעצר • עורכת הדין גילתה: במהלך האשפוז ב'אסף הרופא', אחרי שהתמוטט במהלך הדיון הראשון אובחן אצלו גידול, אולם הבדיקה לא העמיקה, משום שהוא הוחזר לכלא. זה מופיע בסיכום הרפואי"
חיים טוויל
כ"ו תמוז התשע"ו / 01.08.2016 14:55

ממכה למכה: בית המשפט המחוזי בירושלים החליט אחר הצהרים (שני) לדחות את בקשת הערר שהגיש הרב אליעזר ברלנד לשחררו ממעצר או לחלופין לשחררו למעצר בית.

השופט קבע כי עמדת בית משפט השלום, לפיה נדרש תסקיר מעצר בטרם בחינת האפשרות למעצר בפיקוח אלקטרוני או לשחרור חלופי – מקובלת עליו.

הרב ברלנד הובל גם היום אל אולם בית המשפט כשהוא ישוב על כיסא גלגלים ומוקף באבטחה כבדה.

עם תום הדיון הוחזר הרב ברלנד למעצר.

ביום שישי קבע בית משפט השלום בירושלים, בסמוך להגשת כתב האישום נגד מנהיג שובו בנים,  כי הדיון בבקשת השחרור יתקיים ב-10 לחודש אוגוסט, וכי הוא יישאר במעצר עד להחלטה חדשה בעניינו.

עו”ד רחל תורן, באת כוחו של הרב,  ציינה כי אין תקדים למעצר נאשם בתיק מסוג סוג זה ובהתחשב בגילו, מצבו הרפואי וטיב האישומים נגדו – וכי יש לשחררו ללא תנאי.

עורכת הדין גילתה, כי במהלך האשפוז בבית החולים ‘אסף הרופא’, אחרי שהתמוטט במהלך הדיון הראשון שהתקיים בכלא ‘ניצן’, לאחר הסגרתו לישראל – אובחן אצלו גידול, אולם הבדיקה לא העמיקה, משום שהוא הוחזר לכלא.

לדבריה, נתון זה מופיע בסיכום הרפואי שנמסר עם שחרורו מהאשפוז.

הרב ברלנד

לטענת הסנגורית,  די בכך כדי לתמוה על שהוא הובהל בהחבא בערב שבת מירושלים אל כלא אילה בהממוקם ליד באר שבע, כשהוא מטולטל בפוסטה במשך כשעתיים.

לדברי מקורביו של מנהיג ‘שובו בנים’,  הרב ברלנד, קשיש בן 80, חולה לב, טולטל בסמוך לערב שבת לכלא אילה הצמוד למתקן אשל שליד באר שבע, “ללא כל הצדקה, דבר שלא הוסיף לבריאותו הלקוייה”.

לדברי עו”ד רחל תורן, באת כוחו של הרב ברלנד, “הגיעה העת ליתן משקל גם לזכויות הפרט של הרב, שעומדת לו חזקת החפות, זכויות שנפגעו פעם אחר פעם”. לדבריה, “בהחלטת השלום לא ניתן משקל ראוי למצבו הרפואי”.

בערר שהגישה לבית המשפט המחוזי הזכירה עו”ד תורן, כי בשלוש החלטות שונות הורה בית משפט השלום בראשל”צ לשחררו עוד לפני הגשת כתב האישום. “עתה, משהוגש כתב האישום, יש לתת משקל ראוי למקומם של המעשים המיוחסים לרב ברף התחתון של העבירות”.

ביום שישי הגישה פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו”ד שמואל ברזילי, לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד הרב אליעזר ברלנד בגין מעשים חמורים שלא בהסכמה, מעשים חמורים בקטין תוך ניצול יחסי תלות, מרות וחינוך וכן בגין תקיפה ופציעה בנסיבות מחמירות.

הרב ברלנד

 על פי כתב האישום, הרב ברלנד עמד בראש הקהילה החסידית ‘שובו בנים’ ובראש ישיבת ‘שובו בנים’ בירושלים ושימש כרב ומנהיג הקהילה, אשר רבים מחבריה התרכזו סמוך למקומות מושבו בירושלים ובביתר עילית.

במסגרת מעמדו, הוא קיבל בביתו ובמקומות אחרים את בני ובנות הקהילה ופונים אחרים, לפגישות אישיות שנועדו למתן הדרכה רוחנית, יעוץ בעניינים שונים או ברכה.

מכתב האישום עולה כי לעיתים ניצל הנאשם את קיומן של פגישות אלה, ואת מעמדו בעיני קהילתו והפונים אליו, לביצוע מעשים חמורים – שלא בהסכמה או תוך ניצול יחסי תלות, מרות או חינוך – בנשים וקטינות.

בהמשך, נוכח חשיפה חלקית של מעשיו בקרב הקהילה, הורה הנאשם לשניים מחסידיו לפגוע בחושף.

בכתב האישום מתואר כי באחת הפעמים, לאחר שביצע במתלוננת את זממו, הוא הורה לה לומר את תפילת “התיקון הכללי”, תוך שהוא עושה שוב מעשה חמור.

עו”ד רחל תורן, באת כוחו של הרב ברלנד הגיבה לכתב האישום שהוגש נגדו: “כתב האישום דומה לבקשת ההסגרה, ומכל הרעש התקשורתי שהיה סביב התיק נותרנו עם אישומים למעשים מגונים המצויים ברף התחתון שנעשו לכאורה לפני 9 ו-5 שנים.

“מתוך 6 מתלוננים רק שניים הגיעו לעימותים עם הרב, חרף בקשתו להתעמת עם כולם. יודגש כי הרב ביקש מרצונו לשוב ארצה ולעמוד לדין על מנת להסיר את העננה שמעל ראשו. אין לנו ספק, כי בתוך זמן קצר גם האשמות אלה תופרכנה לחלוטין”.

הרב ברלנד

הרב ברלנד

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב קודש קודשים מי שמאמין ברב מאמין בהשם
    01/08/2016 15:14
    משה מוגרבי
  1. הרב אליעזר ברלנד קודש קודשים מי שמאמין ברב ולא בערב רב מאמין בהשם אתם לא רואים שהכל מיתפורר עם ישראל תיתעוררו לא יעזור לאף אחד הרב העם איתך רפואה שלמה בזכות רבי נחמן אוהבים אותך עם ישראל

  2. נראה משוחרר
    01/08/2016 15:53
    יום טוב חשין
  3. נראה גרוע – מפני שלא התרחץ…,
    וכן הוא נראה משוחרר – כי הוא התחיל להפנים את מצבו,
    על זה – שהוא הולך להיות אסיר בכלא – לזמן מה…,

  4. בסוף הכל עורבא פרח.
    01/08/2016 16:44
    ארז
  5. הוא זכאי לחלוטין. אדם צדיק.

  6. הוא לא נראה טוב וגם הסיפורים לא נשמעים טוב
    01/08/2016 21:35
    צריך למצות את החקירה
  7. ולשמור על כבודו

  8. חרדים1 מבקש מכם לכתוב באופן נורמלי ובהתחשבות,
    02/08/2016 00:37
    יהודי
  9. רב גרוסמן פרסם שהרב שכטר אין לו שייכות עם המחלוקת ומתפלל על רב ברלנד אז למה לבחוש בקדירת המחלוקת בשביל שאיזה אברכים סוברים כן?
    בבקשה יש כאן עוד צד

  10. צדיק .. האמת תצא לאור
    02/08/2016 20:11
    אור
  11. העם עם הצדיק