אישום נגד חמישה: ‘מכרו’ לכ-100 איש דירות שבכלל לא עמדו למכירה

כתב האישום נוגע ל-63 לקוחות מהם קיבלו הנאשמים במרמה כ-25 מיליון שקלים • כ-40 לקוחות נוספים העדיפו שלא להגיש תלונה היות וקיבלו את כספם חזרה או כי הובטח להם שיחזירו את הכסף • הפרקליטות מבקשת לעצור שניים מהנאשמים עד תום ההליכים
חיים טוויל
כ"ה תמוז התשע"ו / 31.07.2016 11:47

כתב אישום הוגש הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד חמישה תושי ירושלים – יצחק בריל, נאור בשארי, אלון אליהו כהן, דן עמדי ואליעזר סלומון.

החמישה מואשמים בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, קשירת קשר לפשע, סחיטה באיומים, עבירות הלבנת הון, עבירות מס, עבירות על חוק פשיטת רגל ושיבוש מהלכי משפט.

על פי כתב האישום, החמישה היו מעורבים בפרשיית הונאה רחבת היקף וזרועות שפגעה בכ-60 ‘לקוחות’, בהיקף כולל של כ-25 מיליון שקלים.

על פי כתב האישום, במסגרת ההונאה החמישה שיווקו דירות שהוצעו למכירה במחיר זול על ידי משרד הביטחון לנכים שהוכרו על ידי מערכת הביטחון, וזאת למרות שאין דירות כאלו בנמצא.

על מנת לקדם את תוכנית המרמה זייפו החמישה מסמכים שנחזו להיות מסמכים רשמיים, קיימו ישיבות הסברה עם אחרים מטעמם – שהתחזו לעובדים של מנהל מקרקעי ישראל, וקיימו ישיבות במשרד עורכי דין כדי לשכנע מתלוננים באמיתות פעולותיהם.

פעילות ההונאה התבצעה בין השנים 2011-2014.

הנאשמים נהגו כך ביחס לכ-63 קונים שהתלוננו במשטרה על המרמה כלפיהם, כאשר חלק מהלקוחות רכשו מספר דירות מהנאשמים.

הנאשמים קיבלו מהם, במרמה, סכומי כסף בהיקף של כ- 25,366,000 ש”ח.

מ-40 קונים נוספים קיבלו החמישה סכומי כסף נוספים אשר אינם ידועים במדויק. קונים אלה לא התלוננו אודות המרמה במשטרה. חלקם, כ-20 קונים, לא התלוננו במשטרה היות וקיבלו את כספם חזרה, לאחר שדרשו את כספם מהנאשמים בטרם החלה החקירה.

לאחר שדרשו את כספם חזרה, הנאשמים מסרו להם כי הפעילות לצורך קניית דירת הנכים מתעכבת בשל סיבות שונות, אך אם אינם מעוניינים לחכות, יוחזר להם כספם, והחזירו להם את כספם.

חלק אחר לא התלוננו במשטרה כיון שנאמר להם על ידי הנאשמים או הסוכנים כי אם לא יתלוננו במשטרה, יקבלו בהמשך את כספם חזרה.

עוד עולה מכתב האישום, כי החמישה ביצעו פעולות רבות אשר נועדו להסתיר או להסוות את מקור הרכוש האסור, את זהות בעלי הזכויות בו, את מקומו, את תנועותיו ואת עשיית הפעולות בו וכך ביצעו עבירות של הלבנת הון, בהיקף כספי של כ-25,366,000 ₪ לפחות.

בנוסף, על פי כתב האישום, הנאשמים לא דיווחו לרשות המסים בנוגע לכספים אשר קיבלו במהלך ביצוע הפעולות המתוארות לעיל, ולא שילמו מס הכנסה או מס ערך מוסף, אשר היו חייבים לשלם בגין קבלת הכנסות בהיקף האמור.

כתב האישום הוגש בתום חקירה משותפת למשטרת ישראל, רשות המיסים וחוקרי כונס הנכסים הרשמי במשרד המשפטים. הפרקליטות מבקשת לעצור שניים מהנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות