מכה לשובו בנים: מעצרו של הרב אליעזר ברלנד הוארך עד מוצ”ש

הלם ב'שובו בנים': בית המשפט המחוזי מרכז בלוד קיבל אחר הצהרים את הערר שהגישה המשטרה, והאריך את מעצרו של הרב ברלנד, החשוד בביצוע מעשים חמורים בנשים מקהילתו - בארבעה ימים • אתמול קבע שופט בית משפט בראשל"צ כי הרב ישוחרר למעצר בית • עורכת הדין: תמיהה על הפינג פונג והטלטלטות של ההחלטות השיפוטיות
חיים טוויל
כ"ב תמוז התשע"ו / 28.07.2016 16:49

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד קיבל אחר הצהרים (חמישי) במלואו את הערר שהגישה המשטרה, והאריך את מעצרו של מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, החשוד בביצוע מעשים חמורים בנשים מקהילתו – בארבעה ימים, עד מוצ”ש.

בעקבות כך, הרב אליעזר ברלנד לא ישוחרר היום למעצר בית, כפי שקבע שופט בית משפט השלום בראשל”צ, עמי קובו, בדיון שקיים אתמול.

אתמול הגישה יחידה ארצית של משטרת ישראל שמנהלת את החקירה בעניינו הצהרה על כוונת פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגדו כתב אישום בגין העבירות המיוחסות לו. כתב האישום יוגש כבר בימים הקרובים.

במהלך הדיון הסביר נציג הפרקליטות המלווה את התיק מדוע אין להתבסס על ערבות כספית ולשחררו למעצר בית: “לא ניתן להתעלם מבריחת הרב ממעצר בית בהולנד. גם אז הופקדו מטעמו 50 אלף אירו, לפני שברח…”

זו החלטה נוספת בסאגה משפטית שראשיתה ביום שלישי שעבר בבוקר, עת נחת מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ בישראל בעקבות צו ההסגרה שהוצא נגדו בדרום אפריקה.

תגובת עו”ד רחל תורן,  באת כוחו של הרב ברלנד על ההחלטה בבית משפט מחוזי מרכז בלוד שלא לשחרר את הרב למעצר בית:  “אנו מכבדים את החלטת ביהמ”ש,  אך יחד עם זאת מביעים תמיהה על הפינג פונג ועל הטלטלטות של ההחלטות השיפוטיות, כאשר מחד שלושה שופטים בחמש החלטות בערכאות שונות מחליטים על שחרורו של הרב למעצר בית ובא שופט אחר והופך את הקערה על פיה.

“ביהמ”ש בהחלטתו היום התעלם לחלוטין מהעובדה שהרב שב ארצה מרצונו החופשי, ושבכל השנים האחרונות הוא הביע את רצונו המלא לשוב ארצה. לולא נתן את הסכמתו לא ניתן היה להביאו כעת ארצה, אם בכלל.

“מעולם לא ביקשו מעצר ובוודאי שלא מעצר עד תום ההליכים בתיק שבו האשמות הינן מעשים מגונים ברף התחתון. מעשים שנעשו לכאורה, על פי החשד, לפני 9 ו-4 שנים.

“צר לי על כספי ציבור שמבוזבזים על כוחות אבטחה עצומים לצורך תיק שגם אם יסתיים בהרשעה, חס וחלילה, העונש הצפוי הינו בין מאסר על תנאי לעבודות שירות”.

עד לקבלת ההחלטה, התגודדו מאות מחסידי ‘שובו בנים’ מול בית המשפט בלוד, התפללו, קראו את ‘התיקון הכללי’, שרו ורקדו. עם קבלת ההחלטה, הם נותרו המומים והתקשו לעכל את הגזירה כי מנהיגם לא ישוחרר הערב, כפי שקיוו, למעצר בית.

תיעוד: החסידים במהלך הדיון • צילום: יששכר ברג – שובו בנים אינטרנשיונל

מוקדם יותר היום פורסם מכתב עליו חתם מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ עם הגעתו אל הדיון בו הוא קורא לחסידיו, תחת הכותרת ‘קריאה חשובה’, שלא לאיים על אף גורם ובוודאי שלא על גורמים במשטרה, בשל הפרשה.

בקהילת ‘שובו בנים’ פרסמו בצהרים את המנשר, עליו חתמו רבנים נוספים מהקהילה ובניהם בנו, הרב נחמן ברלנד,  ובו “אזהרה חמורה” לבני הקהילה שלא לאיים על אנשי החוק המלווים את התיק.

בפתח המנשר הוזכרו הפרסומים בכלי תקשורת על איומים שהופנו כלפי קצינות המשטרה החוקרות את הרב: “מישהו מתוכנו חרג מההתנהגות המופתית שעשתה קידוש ה’ אדיר בכל העולם ובכל כלי התקשורת  למיניהם…

“אמנם היום מישהו צעיר כבן 13 מתוך כאב וסערת רגשות מובנת חרג מכך ואיים לטענתם על קצינות משטרה ואף פנו עם כך לתקשורת – והדבר גורם נזק עצום קודם כל לרב כמובן  ולאחר מכן לכל הקהילה הקדושה ולתדמית הנפלאה והמכובדת שהיינו עדים לה מאז שהרב שליט”א חזר לארצנו הקדושה.

“אי לכך אנו יוצאים בקריאה ברורה ובאזהרה חמורה לבל יהין מאן-דהו שכבוד הרב שליט”א יקר לו לעשות מעשים הנוגדים בניגוד גמור לדעת תורה”.

מכתב ברלנד

אתמול פורסם כי הוגברה האבטחה סביב הפרקליט המלווה את התיק של הרב אליעזר ברלנד. זאת, בעקבות מידע מודיעני ופוסטים בפייסבוק שהגיעו לידי המשטרה ממשרד המשפטים המצביעים על פגיעה אפשרית מצד אנשי קהילת ‘שובו בנים’.

לפי דיווח בחדשות 10, האבטחה סביב הפרקליט תוגברה מצד אגף הביטחון של משרד המשפטים ומצד המשטרה. האבטחה כעת אינה מסביב לשעון אלא בדיונים בבית המשפט ובאמצעות ניידות שמפטרלות סביב ביתו של הפרקליט. הערכות המצב במשטרה ממשיכות בתקווה שלא ייאלצו להגביר עוד יותר את האבטחה.

גם קצינת החקירות סיפרה בדיון שהתקיים אתמול בבית המשפט בראשון לציון, כי היא ושוטרת נוספת “חוששות ללכת הביתה” ולכן נזקקו לאבטחה בדרכן לבית המשפט.

“זה אמיתי מאוד”, אמרה. “נעשה עוול למתלוננות שאיש לא זועק את זעקתן. עומד כאן אדם שיכול להטעות גם אותי ברושם הראשוני. המשטרה הצליחה לחשוף את קצה-קצהו של הקרחון. יש נשים שנמלטו לכל מיני חורים בארץ מהפחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות