סקר של דגני • רובינשטיין, למי מגיע המקום ה-12 ביהדות התורה?

סקר חדש, מעט מוזר ונעדר היגיון של פרופ' דגני טוען כי אילו הבחירות היו נערכות היום היתה זוכה מפלגת 'יהדות התורה' ב-12 מנדטים • ש"ס היתה צונחת ל-4 מנדטים • במפלגות הגדולות: לפיד נצמד לליכוד, 'העבודה' מתרסקת
יוני גרין
ט"ז תמוז התשע"ו / 22.07.2016 17:35

סקר חדש, ומעט מוזר צריך להודות, של פרופ’ אבי דגני, עבור רשת ב’, מעלה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום הייתה ‘יהדות התורה’ מזנקת ל-12 מנדטים ואילו ש”ס הייתה מקבלת ארבעה מנדטים בלבד.

המנדטים הנוספים מגיעים כנראה בחלקם (3 מנדטים) מש”ס, אולם עוד 3-4 מגיעים ממצביעים שאינם חרדים,  חלקם דתיים או/ו מסורתיים. 

הסקר, שמאיר פנים לשר הבריאות יעקב ליצמן בדק את המניעים של המשתתפים – שאינם חרדים ‘קלאסיים’ – שטענו כי יצביעו ל’יהדות התורה’, ואלו אמרו כי הם יעשו זאת ‘בגלל העשייה המבורכת של שר הבריאות – למען כלל הציבור ובהתמדה’. 

לא מכבר טען ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין כי המקום התשיעי ברשימת יהדות התורה שייך למפלגתו – שלומי אמונים שבראשות סגן שר החינוך מאיר פרוש. לפי הסקר המחמיא הזה צריך לשאול: למי שייך המקום ה-12?

מי שמתרסק בסקר הוא אריה דרעי ומפלגת ש”ס, שעל פי המשתתפים מגרדים את אחוז החסימה וזוכים בקושי לארבעה מנדטים.

סקר

תוצאות שאר המפלגות: הליכוד שירד עם הזמן, אחרי הבחירות, עמד באופן יציב על 24 לערך. לאחרונה חלה נסיגה בכוחו והוא עומד על 21.

מפלגת ‘יש עתיד’ של יאיר לפיד נצמדת למפלגת הליכוד והיא זוכה ל-20 מנדטים. גם שר החינוך נפתלי בנט מוביל את מפלגתו להישג נאה כשהוא גורף 16 מנדטים. ההסבר: בנט מקבל נקודות מהציבור על עמדות שהא מבטא, הנתפסות כיושרה (!) שהרי הוא גם מבקר את נתניהו “כשצריך” לדעתו למען בטחון המדינה…

“המחנה הציוני” מתרסק מ- 24 בבחירות לשפל מתמשך- 11 – 10, אשר מזכיר את “העבודה” במצב בשפל כשברק עזב אותה.

מרץ מתחזקת ל-9 מנדטים, כפי הנראה על חשבון “העבודה” בעיקר

משה כחלון שר האוצר זוכה עדיין להערכה בציבור ו’כולנו’ מקבלת 9 מנדטים. ישראל ביתנו שומרת על כוחה עם 6 מנדטים. כך גם המפלגה הערבית המשותפת.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם אני חילוני אבחר ליצמן הוא גדול
    23/07/2016 02:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אכן ליצמן שיחק אותה ושייקח 20 מנדתים עלו והצלחו

  2. בולשיט
    24/07/2016 12:05
    חיים
  3. סקר מתוזמן וממומן ע”י יחצני ליצמן, לא מציאותי ולא אמיתי, לא משקף כלום, ההיפך הנכון, רק בעיתונות שלנו יש כותרות בומבסטיות עליו, ואילו בתקשורת החילונית יש עליו לא מעט כותרות לא מחמיאות המתארות אותו כראש כנופיה ומאפיונר.
    אם הוא מכפיל את כוחו, אז היכן ליצמן היה עד היום, למה הוא בקושי מייצג את עצמו.