אושר רשמית: טראמפ המועמד של הרפובליקנים בבחירות לנשיאות ארה”ב

ועידת המפלגה הרפובליקנית, המתכנסת בקליבלנד שבמדינת אוהיו, אישרה כי דונלד טראמפ הוא המועמד מטעמה לנשיאות • יו"ר בית הנבחרים הכריז על התוצאות הרשמיות: טראמפ זכה ב-1,725 צירים • טראמפ: "מבטיח לא לאכזב אתכם"
נתן פרל
י"ד תמוז התשע"ו / 20.07.2016 08:52

דונלד טראמפ נבחר הלילה (רביעי) באופן רשמי על ידי ועידת המפלגה הרפובליקנית, המתכנסת בקליבלנד שבמדינת אוהיו, כמועמד מטעמה לנשיאות ארצות הברית.

נציגי המדינות השונות קראו במהלך הליך ההצבעה את חלוקת הצירים לפי תוצאות הפריימריז. דונלד טראמפ ג’וניור, בנו של המועמד, הצביע בשם מדינת ניו יורק, שהעבירה את אביו מעל הרף הדרוש של 1,237 צירים.

 יו”ר בית הנבחרים פול ראיין, הכריז על התוצאות הרשמיות, לפיהן זכה טראמפ ב-1,725 צירים.

סנאטור טד קרוז זכה ב-475 צירים, מושל אוהיו ג’ון קייסיק ב-120, הסנאטור מרקו רוביו ב-114. בן קרסון קיבל שבעה צירי ועידה ואילו ג’ב בוש שלושה צירים.

טראמפ הגיב לבחירתו הרשמית בנאום וידאו מניו יורק: “כבוד גדול לקבל את מועמדות המפלגה לנשיאות ארצות הברית. יחד השגנו תוצאות היסטוריות, הגבוהות אי פעם במפלגה, אבל יש לנו עוד דרך. אני מתחייב לעבוד קשה ולעולם לא לאכזב אתכם. אנחנו הולכים לנצח ולהביא שינוי אמיתי לוושינגטון. נהפוך את אמריקה לנהדרת שוב. ננצח בנובמבר”.

הוועידה החלה ביום שני בערב בטון צורם, כשצירים המתנגדים לטראמפ ניסו להציג התנגדות – וסורבו. בעקבות הסירוב נטשו הצירים את הוועידה.

הלילה הודה הסנאטור הרפובליקני מייק לי, אחד ממתנגדיו של טראמפ, כי נראה שהמאמצים לחסום את מועמדותו הסתיימו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות