שליח חב”ד: “נס. אנשים עפו באוויר ליד המדריכות שלנו”

השליח של חב"ד בניס, הרב יוסף יצחק פינסון, מספר בראיון על מתקפת הטרור ורגעי האימה: "מדריכות קייטנת חב"ד שהו במקום הפיגוע. חצי דקה לפני שנהג המשאית החל במסע ההרג, אחת מהן הציעה לעבור לצד השני של הכביש. הן סיפרו לי על מחזות מזעזעים" • ומה הוא יגיב אם יהודי העיר ירצו להימלט או לעלות לישראל, ומדוע אסור כעת לפחד
נתן פרל
ט' תמוז התשע"ו / 15.07.2016 09:52

שעות לאחר מתקפת  הטרור הרצחנית בטיילת של העיר ניס, במהלך חגיגות יום העצמאות, מספר הרב יוסף יצחק פינסון, שליח חב”ד בעיר – בראיון מיוחד שהעניק ל’שטורעם’ – על השתלשלות האירועים,  ועל תגובת הקהילה היהודית על הפיגוע.

“האיזור בו התרחש הפיגוע הוא מרכזי מאוד והומה אדם. המקום נקרא ה’טיילת האנגלית’, טיילת מפורסמת בעולם כולו, במרחק חמש דקות הליכה מבית חב”ד המרכזי בעיר. הסביבה רגועה ושקטה ומעולם לא התרחש פה פיגוע טרור, בוודאי שלא בסדר גודל הזה, כשאנחנו מדברים על הפיגוע הקשה ביותר שפקד את ניס וזהה למה שהתרחש בפריז”, אומר הרב פינסון.

על סידורי האבטחה במוסדות חב”ד הוא אומר: “ישנה אבטחה קבועה בשעות התפילות מטעם הצבא, כשחיילים צרפתיים ניצבים בפתח בית הכנסת. כיוון שבית הכנסת פתוח 24 שעות, הוספנו גם אבטחה קבועה במימון בית חב”ד, בכל שעות היממה, כולל מצלמות אבטחה קבועות סביב בניין בית הכנסת.

“לקראת השבת הקרובה בית הכנסת יפעל כרגיל ויתקיימו התפילות וההתוועדויות החסידיות כסדרן, אם כי כמובן נגביר את השמירה והאבטחה בעת רגישה כזו. וכמובן אנו קוראים לכולם להגיע ולהתפלל”.

בשלב זה מגולל השליח מאורע הניסי שהתרחש בפיגוע: “בימים אלה מתקיימת קייטנת חב”ד בעיר המונה למעלה מ-200 ילדים, מספר מדריכות בקייטנה שהו במקום הפיגוע, כאשר פחות מחצי דקה לפני שנהג המשאית החל במסע ההרג, עמדו הבנות במסלול הנסיעה שלו.

“אחת הבנות הציעה להן לעבור לצד השני של הכביש ומספר שניות לאחר מכן הן היו עדות למחזה המחריד של הדריסה והירי במרחק קטר מהן.

“לפתע הם שמעו צרחות, אנשים בוכים ורצים. אנדרלמוסיה של ממש. גם הן החלו במהרה לנוס. הן סיפרו לי על מחזות מזעזעים. הם ראו אנשים עפים באוויר מעוצמת פגיעת המשאית, ושהכביש היה מלא בדם ובאנשים שוכבים הזועקים לעזרה.

“המדריכות פתחו בריצה והכניסו אותן, יחד עם עוד רבים אחרים, לאחת המסעדות במקום והן הסתגרו שם זמן ממושך. בלב כולם קינן החשש שהטרוריסטים עודם מסתובבים ועלולים לפרוץ פנימה. בכל השעות הללו נבצר מאיתנו לחלץ אותן, משום שהמשטרה מנעה כניסה לכל האיזור.

“אלא שבהמשך הגעתי לזירה והודעתי לשוטרים שעליי לחלץ את הבנות הללו, ואכן הגענו אליהן. כעת לקחתי אותם לבית רפואה עם פסיכולוג. הן בטראומה והלם מוחלט”, מתאר הרב את רגעי האימה והפחד במקום.

הרב פינסון מוסיף בהתרגשות: “הן ממש ניצלו בנס גדול. פחות מחצי דקה לפני פרוץ הפיגוע הן נכחו שם, המשאית חלפה ודהרה במרחק מטר בלבד מהמקום בו עמדו”.

• איך תגיב ליהודים המבקשים להימלט או לעלות לארץ?

“חד משמעית – לא. בשום אופן לא בורחים. כך היא דעתו הברורה של הרבי זצ”ל בעניין, לעשות הכל כדי לשמור ולאבטח, אבל בטוחים שהקב”ה שומר ישראל ומגן עלינו”.

הרב פינסון מודיע: “בימים הקרובים נגביר משמעותית את פעילות הפצת היהדות, במיוחד את מבצע מזוזה ומבצע תפילין, לצד כל המבצעים הקדושים של הרבי, אותם נחזק בקרב בני הקהילה והיהודים המתגוררים בניס, וזה יחזק את השמירה וההגנה של בורא עולם בכל מקום.

“אין שום מקום לחשוש ולפחד. בכלל לא. מיד כשדווח לי על הפיגוע, יצאתי לרחוב לסייע לאנשים ולהבהיר שאין להסתגר בבית ולפחד. עלינו להמשיך ולעשות את המוטל עלינו ולהגדיל ולחזק את הפעילות במסגרת השליחות שלנו. ידועים דברי הרבי שאחרי פיגוע הכל הופך לטוב יותר, מתוך שמחה וטוב לבב”.

הרב פינסון מסיים: “שנזכה לשמוע מעתה רק בשורות טובות וישוב השקט לצרפת ולארץ הקודש, ובכל העולם נשמע רק בשורות טובות”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא יאומן! שליח חב
    15/07/2016 10:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. זה כמו לומר ערב השואה לא לברוח מגרמניה וה’ ישמור עלינו.
    זו מחשבה גלותית וח”ו לדבר כך בשם הרבי

  2. חד משמעית כן לעלות לארץ. משה רבינו כך פסק ע
    15/07/2016 12:12
    בלי חוכמות
  3. כך גם גדולי הפוסקים ופרט הספרדים.