האם מכותרות הענק על הקייטנות של אריה דרעי נשאר בקושי עכבר

יצחק הלוי מבקהילה הצליח להביא הישג מרשים וסגר 1:0 מול המתחרה • הדס אפיק ממשפחה מפרקת את 'הישג' הקייטנות של שר הפריפריה לפירורים • ולמרות התחזית: מיכי אלפר עדיין לא סגן ראש העיר
כ"ח סיון התשע"ו / 04.07.2016 12:58

1.

הרבנית יעל ע”ה, רעייתו של חכם שלום כהן, נשיא מועצת החכמים של ש”ס, נפטרה לאחר שנסגרו המגזינים בשבועונים של השבוע הקודם.

מלבד ‘יום ליום’, שהצליח לשלב כתבות לכל אורך הגיליון, הרי שמשפחה ובקהילה הסתפקו בדיווחים בקונטרס החדשות בלבד, וגם שם לא ממש היו אלה כתבות מעמיקות.

לפיכך, אך צפוי היה שהשבוע יושלם החסר. הפעם, 1:0 לטובת בקהילה, לאחר שיצחק הלוי הצליח להביא הישג מרשים בדמות ראיון עם חכם שלום.

תחת הכותרת “חכם בצער”, סיפר הרב איך “העיקר אצלה היה תורה, היא הייתה גדולה באמת”. על הפילוגים ביהדות החרדית אמר: “הבעיה שבתוככי העדות לא מסתדרים אחד עם השני. דווקא חכמי ספרד ורבני אשכנז מוצאים צד השווה”.

ל’משפחה’ נותר לאסוף את הפירורים ולהסתפק במחצית הטור (אריה ארליך), שהלך לנחם ושב עם רשמים, כמו גם אי אלו סיפורים בטורו של שמעון ברייטקוף.

“כעת לילה אחרון לשבעה, ברכת המזון לאבלים נאמרת על ידי בני המשפחה… חכם שלום נותר לשבת על כיסאו, לא נותר בו כוח. מחר תיגמר ‘השבעה’ וחכם שלום יחזור למקום האהוב עליו בתבל: פינתו האפלולית ברחוב היהודים, שם בין הררי ספרים ינסה להתמודד עם החלל העצום שנפער בלבו”.

וזו אינה הפעם הראשונה בה המתחרה הקטן מצליח להיות נשכני ולבעוט.

2.

ואולי מדובר בתשובת המשקל על הכתבה הבאה?

שימו לב: אחרי כותרות הענק בשבוע קודם על ‘הישג’ הקייטנות של שר הפריפריה אריה דרעי, ואחרי שפרסום בנושא מופיע ב’משפחה’ גם השבוע, מפרקת השבוע העיתונאית הדס אפיק את ההישג לפירורים, תוך שהיא מוכיחה שההר הוליד, ובכן,  בקושי עכבר.

“משרדו של דרעי יצא בהודעה על סבסוד קייטנות לגנים עד למחיר של 200 שקלים בלבד. הרשתות החרדיות לא ממהרות להצטרף משורה של חששות… לכאורה הכל נראה נפלא… אלא שבשונה מקייטנות הגנים הממלכתיים… במגזר החרדי מחיר ממוצע של קייטנה עומד ממילא על 350 שקלים..

“בימים האחרונים הסבו מספר מנהלים את תשומת ליבו של דרעי לדברים ולדברי אותו מנהל שעמו שוחח ‘משפחה’, דרעי היה נראה המום'”.

ועוד: “העברת הכספים מתבצעת על ידי הרשות המקומית ולכן גנים בבעלות פרטית… בכל מקרה לא יזכו לקבל את הכסף”.

מהמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל נמסר בתגובה: “האישור המיוחד של משרד החינוך לקייטנות החרדים מקובל על המשרד וכל בקשה על בסיס זה תאושר.

“אנו מודעים לכך שנוהל הקייטנות יצא בתקופה שהרישום להרבה קייטנות כבר הושלם ורבים שילמו. במקרים אלו הרשויות תידרשנה לתת החזר כספי להורים, ולא רק זה אלא שאנחנו בעצמנו נדרוש את מספרי הטלפון של ההורים ונוודא שאכן כספם הושב”.

לתשומת לב הדובר: עובדות משפחה הן יסודיות, סביר להניח שתעקובנה אחר ביצוע הבטחותיך.

3.

שימו לב איך עובד כתב שטח מקצועי.

“מספר שעות קודם לכן פגשתיו בישיבה שהתקיימה באולם ‘ועדת המדע והטכנולוגיה’ בראשותו של חה”כ הנמרץ הרב אורי מקלב אליה הוזמן לבקשת מזכירות הוועדה”.

זו הייתה הפעם הראשונה בה פגש כתב השטח של ‘יתד נאמן’ שמואל גרינוולד (ששב לאחר הפסקה ארוכה, וטוב שכך) את עו”ד רמי צוברי, בן העדה התימנית.

“משתם לו הדיון ניגשתי אל צוברי והצבתי בפניו אתגר: ‘מדוע שלא נשוב יחד אל קרקע המציאות – אל חלקת הילדים, שבה, כך היטבת לתאר, ‘חפרת’ – תרתי משמע, לפני כעשרים שנה, ובה לדבריך טמון הפתרון ולו החלקי לאותן שאלות שאינן יורדות מסדר היום הציבורי”.

צוברי מיהר להרים את הכפפה וכך נולדה הכתבה.

יחד הגיעו אל בית העלמין ‘סגולה’ שבפתח-תקוה, אל חלקת הילדים הממוקמת בפאתי בית הקברות. “זה פשוט לא הגיוני, שישה פעוטות הסתלקו לעולמם באותו יום?! הוא מצטרף להנחתי, תוך שהוא מורה באצבעו אל עבר שורת קברים נוספת, שמשום מה, באורח פלא, גם בה נקברו זה לצד זה ביום אחד שישה פעוטות”.

תעלומת ילדי תימן.

4.

לא הייתי שם, לא בטוחה שמישהו הקליט מה שדובר שם, אבל שימו לב לסיפור שמביא שמעון בריטקוף במשפחה.

“השיחות שלו עם מנהיגי המדינה היו ישירות מאוד, בלי הצטעצעויות לשון או ניסיונות להתאים את התוכחה לישראלית מדוברת. את המנחמים הוא משך כמה קומות למעלה, לא הוריד את עצמו למטה.

“עד כמה ישירות היו השיחות? תשמעו סיפור: בעיצומה של השיחה עם ראש הממשלה ביקש נתניהו מהצלמים במקום לכבות את המצלמות ולא להותיר תיעוד לשיחה. למה? כי רק היה חסר לו שסרטוני הנזיפה של חכם שלום על התנהלותו בכל מה שקשור למתווה הכותל הרפורמי עוד ייצאו החוצה.

“השיחה הייתה אישית, הכי אישית שיש. לצד דברי המוסר על הכותל שנאמרו הכי ישיר שאתם רק יכולים להעלות על הדעת, תוך השמעת ביטויי גנאי חסרי תקדים על הרפורמים ועל שיתוף הפעולה איתם, עסקה השיחה גם ביחסים האישיים של ראש הממשלה עם רעייתו (“כתוב ללכת אחרי ארי ולא אחרי אשה”, אמר לו חכם שלום בחיוך כשהוא מצביע בחיוך על יו”ר התנועה העונה לשם ארי וכשהוא מתייחס לשמועות על התנהלות רעיית ראש הממשלה – ש.ב.), בהתקרבות של ילדי ראש הממשלה ליהדות ובעוד שורה של נושאים”.

ואני שאלה: אם כובו המצלמות, מי תיעד? ואם תיעד, למה הפר בקשה לשמור חסוי על החלק האישי?

5.

הסכמתי לגמרי עם הניתוח של יעקב ריבלין בבקהילה:

“אז למה כל סדרת החוקים החברתיים האמורים שהם על אמת ולא רק תעמולת בחירות לא מביאים מנדט אחד נוסף בסקרים? הזכרנו את ההצלחות של רשימות הנוכחות בחתונה ובשבעה, מסתבר שיש פער בין הדימוי של ש”ס בזירה הפוליטית הפעילה ובין התדמית הציבורית.

“אם הסקרים לא מצביעים על עלייה של מנדט אחד לעומת תוצאות הבחירות, ויש שאף מעידים על פחות, המסקנה המתבקשת היא שמשהו לא עובד..

“…בש”ס מאמינים שיום יבוא וההישגים יחלחלו לשטח. מתי זה יקרה – הם לא יודעים בבירור. בינתיים, אומר לנו גורם בכיר בתנועה, אנחנו עסוקים בעיקר בכיבוי שריפות. ‘לפני הבחירות היינו בנקודת האפס. אריה חזר עם כל מה שהדביקו לו בשנים שהוא נעדר מהשטח וכל מה שעבר עליו. הצלחנו קצת להתרומם ואז נפלה עלינו פרשת הקלטת.

“דרעי התפטר וחזר שוב ושוב נפלנו לנקודת האפס. בבחירות שמרנו על הגרעין הקיים והיינו בטוחים שמכאן ואילך מתחילים להתרומם ואז הגיע הסיפור של משרד הכלכלה ומתווה הגז. גמרנו אתו והיו כמה חודשים של שקט ועשייה ואז נפלה עלינו פרשת החקירה עם התמונות של הבית בספסופה. בסך הכול לא היה לנו פרק זמן של חצי שנה שקטה שבמהלכה אפשר לבנות מחדש תדמית פגועה של מפלגה”.

רציתי להאמין ולהסכים גם לקטע הבא.

“מלחמת המפרץ שעלילותיה נפרסו כאן בהרחבה בשבועות האחרונים כנראה לקראת סיום..

“אם לא יקרה משהו בלתי צפוי במועד שבין כתיבת השורות להופעה בדוכנים וקצת לאחר מכן, הרי שמחר (חמישי) או ביום שישי ייחתם ההסכם בין דגל התורה לראש עיריית חיפה יונה יהב שיאפשר את מינויו של מיכי אלפר לסגן ראש העיר”.

בירור במקורות בחיפה מעלה כי המשא ומתן לא פסק ולו אף ליום אחד, אין שום חדש בשבוע האחרון, ובכל רגע נתון עשוי המו”מ להבשיל לכדי הסכמה.

בינתיים, חמישי חלף, גם שישי, מלחמת המפרץ עדיין בעיצומה.

וחבל שכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות