תתחילו לשמוח • הכנסת קבעה חג חדש: יום שיוקדש כולו לעולים

מליאת הכנסת אישרה את חוק יום העלייה - יום חג לאומי לציון תרומתם של העלייה והעולים למדינת ישראל • יום העלייה יחול בז' חשוון - והוא יצוין במערכות החינוך, במוסדות המדינה ובצבא
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התשע"ו / 21.06.2016 19:19

 ביוזמתם של יו”ר סיעת ישראל ביתנו, ח”כ רוברט אילטוב, ח”כ ד”ר אברהם נגוסה מהליכוד וח”כ חיליק בר מהמחנה הציוני, עבר היום (שלישי) בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת ‘חג יום העלייה’ שיחול בז’ בחשוון.

החוק קובע, לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל, כי יוקדש יום לעולים החדשים והוותיקים בישראל, תוך חגיגת תרומתם העצומה של העולים והעלייה לבנייתה של המדינה, חיזוקו של העם ופיתוח הארץ.

יום העלייה יצוין במערכות החינוך, במוסדות המדינה ובצבא.

ח”כ רוברט אילטוב: “העלייה לישראל היא הדופק הפועם של המדינה, הגורם המשמעותי ביותר לפיתוחה, התעצמותה וצמיחתה של ישראל כמדינה ושל ישראל כעם. דרך ציון יום זה אנחנו אומרים תודה לעולים ומציינים בגאווה את בחירתם לקשור את גורלם עם ישראל.

“הכנסת מועד זה ללוח השנה הישראלי, למערכות החינוך ולצבא הינו אקט חינוכי הסברתי מהמדרגה הראשונה לטובת שינוי היחס כלפי עולים חדשים, שילובם בחברה, בכלכלה ובשוק העבודה, מניעת גזענות ואפליה, והחלפתם בגאווה והוקרה לעולים. יש לציין כי חג זה חשוב ליהודי התפוצות לא פחות מאשר לעולים החדשים בישראל, שכן ציון יום חג זה יהווה תמריץ ויעודד יהודים לעלות ארצה”.

ח”כ אברהם נגוסה מיוזמי החוק: “אני סבור כי מדובר בהצעת חוק הצהרתית אמנם, אם כי חשובה ביותר, להטמעת הידע בדבר תרומתם של העולים לחיזוקה ולעוצמתה של מדינת ישראל, לעידוד העלייה למדינת ישראל, לשיפור היחס לעולים החדשים וההכרה בכך שכל עולה חדש שמגיע לישראל מביא עימו תרומה משמעותית למדינה. הצעת החוק משקפת את החזון הציוני שבהגשמת העלייה לארץ ישראל ואני מברך על כך”.

ח”כ חיליק בר מיוזמי החוק: “חוק יום העלייה הוא חוק חשוב כיוון שציון יום לאומי זה במדינה אשר נבנתה על עלייה הוא חלק בלתי נפרד מהיותה. העלייה הפכה למרכיב בלתי נפרד ויסוד בזהותנו הציונית והדמוקרטית וציון יום זה כמועד מיוחד במוסדות המדינה בכלל ובמערכת החינוך בפרט יתרמו לתחושת הגאווה וההוקרה כלפי העולים ויחזקו את העושר התרבותי והחברתי שלנו כמדינה שנבנתה מקיבוץ גלויות. העלייה היא הגשמת החלום הציוני וחוק זה יתרום לשילוב העולים בהווה ולבניית מדינת ישראל בעתיד.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    י' בניסן
    26/06/2016 14:19
    יום העלייה
  1. מטרתו של חוק זה לקבוע יום ציון שנתי להכרה בחשיבותה של העלייה לארץ ישראל כבסיס לקיומה של מדינת ישראל, להתפתחותה ולעיצובה כחברה רב תרבותית, ולציון מועד הכניסה לארץ ישראל שאירע ביום י’ בניסן

    http://www.facebook.com/YomHaAliyah