שלום בין הפלגים? סאטמר: “אין כל שחר לשמועות. מנותק מהמציאות”

בעוד אנשי הפלג של מהרי"י מסאטמר מפיצים שמועות על שלום מתקרב, בחסות המליארדר הנגיד ר' בערל וייס, במסגרתו תוסר המחיצה בבית העלמין בקרית יואל - בחצר חסידות סאטמר אומרים לחרדים 10: "זה לא יקרה. אנחנו מנותקים מהוואטס-אפ ולכן אין מי שיפריך את השקרים שהם מפיצים בקבוצות"
יוסף גרינבוים
ט"ו סיון התשע"ו / 21.06.2016 18:43

בבית הכנסת ‘קהל חסידים’ שבשכונת ‘שערי חסד’ בירושלים התקיימה היום (שלישי) שמחת שבע ברכות לנכדתו של המליארדר הנגיד ר’ בערל וייס, חסיד סאטמר המתגורר בלוס אנג’לס, בה השתתפו, זה לצד זה, שני הפלגים היריבים בחצרות סאטמר: הרה”צ רבי חיים צבי טייטלבוים, רבם של חסידי סאטמר בירושלים, והרה”צ רבי חיים צבי מייזליש, ראש ישיבת סאטמר בבני ברק. שני האישים הגיעו כל אחד עם קבוצת חסידים.

אולם בעוד יש מי שמפיצים כי מדובר בתהליך שלום כולל אותו יוזם המילארדר, בחצר חסידות סאטמר יש מי שממהר לצנן את ההתלהבות.

“כל השמועות שרצות בוואטס-אפ הודות ה’שלום’ בסאטמר על ידי הנגיד ר’ בערל ווייס, אין להם שום שחר ואמת והן מנותקות מהמציאות”, אומרים בחצר סאטמר שמרכזה בקרית יואל לחרדים 10.

לדבריהם, “ההודעות מופצות בקבוצות על ידי גורמים של ‘הפלג הזאלוני’ שמאוד רוצים שנוריד את המחיצה בבית העלמין בקרית יואל – דבר שלא יקרה, על כל פנים בעשור הקרוב”.

עוד הם מוסיפים: “היות וחסידי סאטמר מנותקים מקבוצות וואטס-אפ על פי הוראת האדמו”ר מסאטמר -אין מי שיפריך את השקרים שהם מפיצים.

“לגופו של עניין”, הם אומרים, “התקיים שבע ברכות למנהלי המוסדות של סאמר בארץ הקודש – ירושלים, בני ברק, בית שמש – יחד עם מנהלי המוסדות של פלג הזאלוני בירושלים. והיות והנגיד ר’ בערל ווייס תורם הרבה למוסדות סאטמר בארץ הקודש, הרי שלפי בקשתו האישית השתתפו כולם בשבע ברכות.

“כל השמועות האחרות”, הם מדגישים, “שקר מיסודם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות