כמה שילמו על יין? החשבוניות של מעונות ראש הממשלה נחשפות

חשבוניות שנמסרו לתנועה לחופש המידע מלמדות על הוצאותיו השונות של בתי ראש הממשלה - הרשמי והפרטיים • עם זאת מאות חשבוניות לא פורסמו, שכן פרסומן יפגע בפרטיות וביטחון המשפחה • תגובת משרד רה"מ: "כל ההוצאות המפורטת כאן אושרו על ידי הדרג המקצועי"
דוד ליבוביץ
י"ג סיון התשע"ו / 19.06.2016 17:42

כמה שילמה המדינה על מעונות ראש הממשלה בשנה האחרונה?

חשבוניות שהועברו לידי התנועה לחופש המידע, בעקבות עתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, מעלות כי המדינה שילמה בשנת 2014 סכום של 1,965,373 שקלים על מעונו הרשמי של נתניהו ברחוב בלפור, ושני בתיו הפרטיים בירושלים ובקיסריה.

מדובר בירידה של כחצי מיליון שקלים, לעומת הוצאות בתי ראש הממשלה בשנה קודמת.

לדברי התנועה לחופש המידע, מדובר בפעם הראשונה בה מסכים משרד ראש הממשלה לחשוף באופן רשמי את החשבוניות – לאחר מאבק משפטי ממושך.

לא כל החשבוניות פורסמו, שכן ראש הממשלה התעקש שחשיפתן של מאות מהן תפגע בביטחון ובפרטיות המשפחה. עד כה פרסם משרד ראש הממשלה רק את סכומי החשבוניות וטען כי הדבר נעשה “בהתאם לחוות דעת של גורמי הביטחון”. כמו כן הסבירו במשרד ראש הממשלה כי חילופי תפקידים במשרד עיכבו את המענה לעתירה ואת פרסום הנתונים.

רק בשבוע שעבר קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את עמדת ראש הממשלה נתניהו ואיפשר לו ולמעון ראש הממשלה להשמיע התנגדויות למסירת מאות חשבוניות, בטענה כי קיים חשש שמסירתן תגרום לפגיעה בפרטיות בני משפחת נתניהו. כמו כן, מסמכים נוספים הנוגעים לתשתיות וביטחון לא פורסמו בשל התנגדות גופי הביטחון.

אז על מה הוציאו במעונות ראש הממשלה? אלו הסעיפים המרכזיים בנתונים שנחשפו, כפי שפורסמו בחדשות 2:

אחזקת המעון הרשמי – כ-47.5 אלף שקלים, מתוכם 17,800 לאחזקת פרגולה

רכישה ושימוש באמצעי תקשורת עבור שני המעונות – כ-170 אלף שקלים

חימום במעון הרשמי – כ-52 אלף שקלים

חשמל במעון הרשמי – כ-143 אלף שקלים

חשמל במעון הפרטי – 20,684 שקלים

מים במעון הרשמי – כ-51,800 שקלים

מים במעון הפרטי – כ-20,800 שקלים

ייעוץ בגין נזילות במרתף המעון הפרטי בקיסריה – כ-4,500 שקלים

הדברה – כ-8,000 שקלים

עבודות אחזקה פרטיות – 42,319 שקלים

רכישת משקאות קלים ויין למעון הרשמי – 47,500

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: “אין פה שום חדש. הנתונים פורסמו כבר לפני שנה והתשלומים נעשו בהחלטת הדרג המקצועי ולפי החוקים שחלו על כל ראשי הממשלה. הניסיון לייצר סטנדרט מיוחד לרה”מ נתניהו הוא פסול מיסודו.

 “כל ההוצאות המפורטת כאן אושרו על ידי הדרג המקצועי והן נובעות מהחלטות הכנסת והיועמ”ש.

“לפי הנוהל שאושר על ידי המשנה ליועמ”ש בהתבסס על החלטת ועדת הכספים של הכנסת משנת 2001: ‘אוצר המדינה ישתתף בהוצאות מעונו הפרטי של ראש הממשלה… ויישא בהוצאות השימוש בדירה כגון ניקיון, מים, חשמל, גז, הסקה, גינון, קווי טלפון וכיוצ”ב. אוצר המדינה ישתתף בשיפוצים ובתיקונים אחרים שיבוצעו אך ורק לשם שמירה על הקיים’. וההוצאות המפורטות כאן תואמות בדיוק הנחיות אלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות