‘נקמה’ בגרש”מ עמאר: הרפורמים ‘יתפללו’ בלי מחיצה ברחבת הכותל

בתגובה לתפילה שקיים שלשום הגרש"מ עמאר ב'כותל הרפורמי', צפויים הרפורמים לקיים 'תפילה', ללא מחיצה בין גברים ונשים ועם חזנית עטופה בטלית - ברחבת הכותל המערבי • הגרש"מ עמאר: "חושבים שאם אני התפללתי שם זו פרובוקציה. אני קורא לכולם לבוא היום לכותל עם סבלנות ואיפוק, לבוא ולמלא את המקום. הם עוכרי ישראל. הם צרה צרורה"
יוסף גרינבוים
י' סיון התשע"ו / 16.06.2016 09:55

הקרב על הכותל: היום אחר הצהריים (חמישי) יקיימו התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית תפילת מנחה משותפת לגברים ונשים ברחבת הכותל, לכדי להביע את תביעתם המחודשת ולהכריז עליה כמרחב תפילה המיועד לכל הזרמים. כך מדווח הארץ. 

התפילה תתקיים ברחבת הכותל, ללא מחיצה בין המתפללים למתפללות, עם חזנית עטופה בטלית, והיא באה כ’נקמה’ על תפילה שקיים שלשום רבה של העיר ירושלים, הראשל”צ הגרש”מ עמאר, במתחם ‘הכותל הרפורמי’. 

הגרש”מ עמאר הגיע למקום בשעת בוקר עם קבוצת מתפללים ומתפללות, שהקימו מחיצה ארעית וקיימו תפילת שחרית. הרב עמאר הכריז עם בואו: “אין דבר כזה כותל רפורמי. את הקדושה אף אחד לא יכול לבטל. לא הממשלה ולא בית משפט ולא אף אחד. זה אי אפשר, זה של קודשא בריך הוא, זה הקדש, זה הר הבית. לא גויים ולא או”ם ולא שום כוח בעולם”.

עו”ד יזהר הס, מנכ”ל התנועה הקונסרבטיבית, אמר כי התפילה שקיים הרב עמאר היתה ‘אצבע בעין’ מול התנועות הלא אורתודוקסיות, וכי להערכתו “המתווה קרס סופית”.

לדבריו, “רק מתווה הפשרה הוא שעיגן את מנהג המקום בכותל המוכר כאורתודוקסי. הכותל כעת איננו כזה. מנהג המקום איננו כזה, ורבינוביץ (רב הכותל, י”א) נכשל כשניסה בבית המשפט לטעון אחרת. אנחנו כעת במשחק חדש. ניהלנו משא ומתן בניקיון כפיים, אבל הממשלה נכשלה ביישום”.

שלב כיפופי הידיים מגיע בדיוק כשבג”ץ העניק ארכה שישית במספר למדינה להציג בפניו את מתווה בכותל המחודש.

בזמן שמזכיר הממשלה דוד שרן מנסה להשיג הסכמות פשרה בין החרדים לרפורמים, המדינה ביקשה בשבוע שעבר חודש שלם נוסף להגיע לעמק השווה. אלא שבג”ץ קבע שלשום שבועיים נוספים בלבד, עד 30 ביוני.

מנשות הכותל נמסר: “חברותינו המשתייכות לתנועות הרפורמית והקונסרבטיבית יצטרפו לתפילה, אולם כארגון שייחודו בשיתוף כל הזרמים לא נצטרף באופן פורמלי, כי אנו מקפידות להתפלל עם מחיצה כמנהג חברותינו מהזרם האורתודוקסי”.

הגרש”מ עמאר אמר הבוקר לאדמקר ושוומנפלד בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ על תפילת הרפורמים המעורבת המתוכננת בכותל: “חושבים שאם אני התפללתי שם זו פרובוקציה. אני קורא לכולם לבוא היום לכותל עם סבלנות ואיפוק, לבוא ולהתפלל ולמלא את המקום. גם אם יהיה פסק בג”ץ הכי חמור, אין לזה תוקף של ממשלה או כנסת.

“ביהמ”ש יקבע, אבל נמשיך להיאבק בכל מחיר. הם עוכרי ישראל, פורקי עול. הם צרה צרורה ונקווה שיחזרו בתשובה”.

השר לענייני דת, דוד אזולאי הגיב:  ״אני מגנה מכל וכל את ההחלטה האומללה של קבוצה שולית וצעקנית שמנסה בכל דרך ליצור פרובוקציות ולהצית את אש השנאה יום יום במקום המקודש ביותר לעם היהודי, וגורמת למחלוקות והסטה דווקא במקום שמאחד את כל שכבות העם. לא אתן ידי לפרובוקציות הללו ולא אהיה שותף להם לעולם.

״אני קורא ליועמ״ש אביחי מנדלבליט שהדבר נמצא תחת סמכותו להורות על איסור קיום הטקסים הללו ברחבת הכותל ולעצור מיידית תופעה מסוכנת זו ולהורות לכוחות המשטרה לאכוף את ההחלטה לפני שיהיה מאוחר מידי״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות