הצעדים: כתר מלא על הכפר יטא, נשללו היתרי עבודה של החמולה

תם הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני.:השרים עודכנו כי נשללו היתרי עבודה של החמולה ממנה יצאו שני המחבלים ובוטלו ההיתרים לביקורים בישראל בתקופת הרמדאן • ליברמן הורה לא להחזיר גופות מחבלים
יוני גרין
ג' סיון התשע"ו / 09.06.2016 17:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס בצהריים (חמישי) את הקבינט המדיני ביטחוני בקריה בתל אביב.

שרי הקבינט קיבלו עדכון על הפעילות המודיעינית והמבצעית של גופי הביטחון ביממה האחרונה ודנו על הפעולות בהן נוקטת מערכת הביטחון.

על הכפר יטא הוטל כתר מלא, נשללו היתרי העבודה של החמולה ממנה יצאו שני המחבלים ובוטלו ההיתרים לביקורים בישראל בתקופת חודש  הרמדאן המוסלמי.

השרים עודכנו כי התקציב עבור סגירת הפרצות בגדר באזור תרקומיא-מיתר, כבר הועבר וכי העבודות בשטח יחלו בתאריך לקראת סוף החודש הנוכחי.

עד לתחילת העבודות יימשך עיבוי הכוחות בשטח. נתניהו הנחה את המל״ל לרכז שורה של עבודות מטה בנושאים נוספים שיוצגו לקבינט בקרוב.

בתוך כך, שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה בצהריים לצה”ל שלא להחזיר יותר גופות של מחבלים לידי רשות הפלסטינית.

החלטתו של ליברמן התקבלה בניגוד להמלצת צה”ל והשב”כ ולפיה יש להחזיר את גופות הרוצחים כדי לסייע ב”הרגעה” של השטח ולא להתסיס אותו. שר הביטחון הקודם משה (בוגי) יעלון יישר קו עם מערכת הביטחון ותמך בחזרת גופות המחבלים.

במהלך ישיבת הקבינט שנמשכה שלוש שעות, ביקש שר הביטחון מהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לקצר את ההליך המשפטי ולאפשר הריסה מהירה יותר של בתי מחבלים.

“צריך להרוס בית של מחבל תוך 24 שעות. למה זה לא קורה?”, שאל ליברמן.

על פי הדיווח ב’הארץ’, היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט וחלק משרי הקבינט האחרים הסבירו לליברמן כי הדבר אינו אפשרי מבחינה משפטית.

הבוקר אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן: “אני לא מתכוון לדבר ולפרט על הצעדים שאנחנו מתכוונים לנקוט בהם, אבל אני בטוח שאין לי כוונה להסתפק רק בדיבורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות