נתניהו קיבל את פשרת ליצמן: ליברמן יושבע כשר הביטחון

ראש הממשלה קיבל את הצעת הפשרה של שר הבריאות לפתרון 'משבר הקבינט': אביגדור ליברמן יושבע מחר במליאת הכנסת לשר הביטחון • הליכוד: הממשלה תכונס מחר לאשר מינוי השרים" • בנט: "ניתן להגיע להסכמה זאת כבר לפני שבוע ימים" • ליצמן: "מברך על הסיכום שהושג. כולי תקווה שהממשלה תתרחב ותמשיך בפעילותה, בעזרת השם"
יוני גרין
כ"ב אייר התשע"ו / 30.05.2016 01:10

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הלילה (שני) את הצעתו של ח”כ יעקב ליצמן לפתרון ‘משבר הקבינט’ בינו לבין יו”ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט.

לפי הצעת ליצמן, סגן ראש המל”ל ישמש כמזכיר צבאי זמני לקבינט, עד שוועדת עמידרור, שהוקמה ביוזמת ראש הממשלה,  תגבש מסקנות לשיפור עבודת הקבינט המדיני ביטחוני.

מלבד האלוף במיל’ יעקב עמידרור, חברים בוועדה גם האלוף במיל’ יוחנן לוקר ויוסף צ’חנובר, לשעבר מנכ”ל משרד החוץ והיועץ המשפטי של משרד הביטחון. הם יגישו המלצותיהם בתוך שלושה שבועות.

בעקבות ההסכמות, הממשלה תכונס בבוקר לאשר את מינויו של אביגדור ליברמן כשר הביטחון ובבית היהודי יצביעו בעד הרחבת הממשלה וצירוף ישראל ביתנו לקואליציה.

אחר הצהרים יושבע ליברמן במליאת הכנסת לתפקיד שר ביטחון והרחבת הממשלה תצא לדרך.

יצוין, כי הפשרה עלתה כבר במהלך השבוע האחרון מספר פעמים, עוד בטרם הציג אותה ליצמן, אך נתניהו סירב בתחילה לקבלה.

שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הגיב: “אני מברך על הסיכום שהושג בין ראש הממשלה נתניהו לשר בנט, שהביא לפתרון המשבר בקואליציה. כולי תקווה שהממשלה תתרחב ותמשיך בפעילותה למען אזרחי ישראל, בעזרת השם”.

הליכוד הודיע על סיום המשבר בהודעה: “‏ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את הצעתו של ח”כ יעקב ליצמן. בכך הסתיים המשבר בקואליציה והממשלה תכונס מחר בבוקר לאשר את מינויי השרים. ‏השבעת השרים בכנסת תתקיים ככל הנראה מחר אחר הצהריים”.

השר נפתלי בנט הגיב: ‏”החל ממחר בבוקר, הקבינט בישראל לא יהיה יותר ללא קצין שיעדכן את השרים. היה ניתן להגיע להסכמה זאת כבר לפני שבוע ימים, אבל טוב שקרה כעת. ‏אני מודה לראש הממשלה שהגיע להסכמה למען עם ישראל וחיילי צה”ל. עם ישראל ניצח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות