המתווך ליצמן הציע פשרה: נפתלי בנט הסכים, נתניהו דחה על הסף

שר הבריאות הציג הצעת פשרה לפתרון 'משבר הקבינט': בנט הסכים, אבל נתניהו סירב בתוקף • בינתיים: השבעת אביגדור ליברמן לשר הביטחון נדחתה ליום רביעי
שרי רוט
כ"ב אייר התשע"ו / 29.05.2016 21:39

שר הבריאות יעקב ליצמן גיבש הצעת פשרה שתגשר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החינוך נפתלי בנט ותסיים את המשבר שמאיים על המשך קיומה של הקואליציה.

לפי ההצעה, ראש המל״ל (המועצה לביטחון לאומי) או סגנו יהיו אחראים לדווח לשרים על כל עניין ביטחוני, עד לסיום עבודת הוועדה עליה הכריז ראש הממשלה – שתגבש תיקונים לכשלים בהתנהלות הקבינט המדיני-ביטחוני.

השר בנט נענה להצעה ששל ליצמן, אך כשזו הוגשה לראש הממשלה בנימין נתניהו – הוא סירב ודחה אותה על הסף.

כרגע אין שום הצעת פשרה על הפרק ויש נתק מוחלט בין הצדדים, מלבד ניסיונות של פוליטיקאים, כדוגמת ליצמן ויואב גלאנט, להציע נוסחאות שיאפשרו לגשר על הפערים.

בעקבות המשבר בין נתניהו לבנט, הצהרת האמונים של אביגדור ליברמן  כשר הביטחון נדחתה ממחר (שני) ליום רביעי.

בנט מצידו ממשיך להבהיר כי אם לא ימונה מזכיר צבאי לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני, מפלגת הבית היהודי תצביע נגד צירוף ‘ישראל ביתנו’ לממשלה.

בנט נהנה מתמיכה גורפת  מכל ח”כי הבית היהודי, כמו גם מכל גופי המפלגה ורבניה.

סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, הגיב להודעתו של בנט כי ראש הממשלה סירב להצעת הפשרה של ליצמן: “פשרת ליצמן היא פשרה ראויה שיכולה לסיים את העניין הנוכחי. אני קורא לראש הממשלה לקבל את הצעתו של ליצמן ולהתחיל את עבודת הממשלה בפורמט המורחב שלה”.

שרת התרבות מירי רגב קראה הערב לבנט שלא לסכל את הרחבת ממשלת הימין: “ענייני הביטחון של ישראל צריכים להיות נדונים באופן המקצועי ביותר ולא באמצעות לחצים פוליטיים ואולטימטום קואליציוני.

“אני קוראת לבנט להתגייס ולגלות אחריות למען שמירה על ממשלת ימין יציבה וטובה לעם ישראל”. לא נמסר אם בנט התרשם מהקריאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות