שרידי המטוס המצרי נמצאו מדרום ליוון • הערכה: מדובר בפעולת טרור

שני חלקים ממטוס חברת 'איג'יפטאייר' שהיה בדרכו מפריז לקהיר, כשעל סיפונו 66 נוסעים ואנשי צוות, נמצאו באזור האי היווני קרפטוס, כ-80 קילומטרים ממקום בו אבד הקשר • שר התעופה המצרי וגורמים נוספים אישרו: כנראה מתקפת טרור גרמה להתרסקות
נתן פרל
י"א אייר התשע"ו / 19.05.2016 17:43

כוח ימי של יוון שהצטרף היום (חמישי) למאמצים לחיפוש אחר מטוס חברת ‘איג’יפטאייר’, שנעלם הלילה ממסכי המכ”ם מעל הים התיכון, מצא שני חלקים – בצבעים לבן ואדום – מדרום לאי היווני קרפטוס וכ-80 קילומטרים מהמקום שבו אבד עמו הקשר. כך מסרו גורמים ביטחוניים באתונה.

שברי המטוס נמצאו דרומית לאי היווני קרפטוס שבדרום הים התיכון.  כמו כן נמצאו גם שתי חליפות הצלה שככל הנראה הגיעו מתוך המטוס.

המטוס, מדגם איירבוס 320, ובו 66 נוסעים ואנשי צוות, המריא מפריז ועשה את דרכו לקהיר. הוא התרסק שלוש שעות ו-40 דקות אחרי שיצא מנמל התעופה שארל דה גול.

בתוך כך, מתחזקת ההערכה כי פעולת טרור הובילה להתרסקות המטוס המצרי.

גם ראש שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB), אלכסנדר בורטניקוב, וגם שר התעופה האזרחית של מצרים, העריכו כי המטוס הופל בפיגוע טרור ולא התרסק בגלל תקלה טכנית.

השלטונות המצריים בודקים את עדותו של קברניט ספינת מסחר, שדיווח כי ראה להבה בשמים במרחק של 130 מיילים ימיים מהאי היווני קרפאטוס.

מומחי תעופה מסרו לטלגרף, כי המטוס המריא מקהיר לפריז, הוריד את הנוסעים ולאחר מכן העמיס מיד נוסעים חדשים בדרכו חזרה למצרים. החוקרים טוענים כי קיימת אפשרות שפצצה נשתלה במטוס עוד בטרם המריא מקהיר.

מומחי תעופה מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לא נראה סביר שתקלה טכנית הובילה להתרסקות. מומחה תעופה. הוא אף ציין כי המטוס שהתרסק, מדגם A320 שיוצר בשנת 2003, הוא חדש יחסית ויש לו מוניטין טוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות