איילת שקד נתנה לליברמן את ‘עצת הזהב’: אל תדבר על החרדים

מקהלת הצדקנים בפוליטיקה ובתקשורת, שעד לפני דקה היו מוכנים להכשיר את ליברמן לקואליציית שמאל, פיתאום משמיעה זעקות שבר • הפרשן בן כספית: "ליברמן לא מטורף כפי שהוא נראה. יש בו אחריות" • ומה היה הטיפ המכריע ששקד סיפקה ליו״ר ישראל ביתנו לפני מסיבת העיתונאים
יוני גרין
י"א אייר התשע"ו / 19.05.2016 09:43

מאז אמש עסוקים רבים כלי התקשורת בדבר אחד: להפחיד את עם ישראל מפני הצפוי לו במידה ויו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן ימונה לתפקיד שר הביטחון. 

מקהלת הצדקנים בפוליטיקה ובתקשורת, שעד לפני דקה היו מוכנים להכשיר את ליברמן לקואליציית שמאל, פיתאום משמיעה זעקות שבר.

אבל יש גם קולות אחרים. בן כספית, פרשן העיתון ‘מעריב’ כותב הבוקר על המהלך הפוליטי, מבהיר כי ליברמן לא מטורף כפי שהוא נראה, ומבטיח ש”מלחמה לא תהיה”.

כל מי שמצפה שעכשיו תפרוץ המלחמה הגדולה, סכר אסואן יופצץ וטהרן תיחרב, לא מבין ליברמנית”, כותב כספית. “האמת היא שאף אחד לא מבין ליברמנית. גם לא אנחנו הפרשנים.

“עד לפני חצי שעה לא היה שום סיכוי שהוא יצטרף אי פעם לממשלה שבנימין נתניהו קשור אליה בדרך כלשהי. ופתאום, בום. נמאס לו לשבת באופוזיציה, הוא מיצה את החוויה, הוא קילל את ביבי מספיק לקדנציה אחת, הוא הבין שתקציב דו־שנתי לוקח את נתניהו בשלום ל־2018 לפחות.

“אחרי כל זה, ליברמן הוא לא המטורף שהוא שכנע אותנו להאמין שהוא. הוא מבין עניין, יש בו ממלכתיות ואחריות (כשהוא לא באופוזיציה), הוא מדבר אנגלית שונה לגמרי מרוסית ועברית. לא תהיה מלחמה, תתקדמו. מה שכן, מוחמד דחלאן יכול לחכך ידיו בהנאה. יש לו חבר בלשכת שר הביטחון”.

כספית מספר כי מי שהביאו את ליברמן אל ה’דיל’ עם נתניהו היו זאב אלקין ואיילת שקד.

“אלקין, מחזיק תיק ליברמן בליכוד, מכיר את נפש ‘המולדובני’ הכי טוב מכולם. שלשום הוא דיבר עם איילת שקד, שהרימה אחר־כך טלפון לליברמן.

“שקד התקשרה לליברמן גם אתמול בבוקר, לפני מסיבת העיתונאים שלו, ונתנה לו את ‘עצת הזהב’: אל תדבר על החרדים. ביבי לא יכול לתת לך את החרדים. עזוב אותם. לך על כל השאר. ליברמן קיבל את העצה, מה שמוכיח שריחו המשכר של תיק הביטחון העוצמתי החל לדגדג את נחיריו. כל השאר היסטוריה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות