חסיד גור עזב/ה • פגעי הטכנולוגיה: להורים מכשיר ‘טרף’? לא חייב לכבד

בכינוס חירום מיוחד בבית המדרש הגדול של גור בירושלים נגד פגעי הטכנולוגיה, הכריזו על תקנות חדשות: אסור להתכתב בוואטס-אפ אם קיימת אפשרות תקשורת באמצעות דוא"ל - ולצורך פרנסה בלבד • אסור להוציא מכשירי טלפון של 'דלתא' בפומבי • הוכרז פסק הלכה: "מי שהוריו מחזיקים מכשירים טרפים, אינו מחויב בכיבוד אב ואם או לבקר אצלם"
יוסף גרינבוים
ב' אייר התשע"ו / 09.05.2016 22:23

התקבלה הודעה חריגה: הערב (שני) התכנסה חסידות גור בהיכל בית המדרש הגדול בירושלים לכנס מיוחד כנגד פגעי הטכנולוגיה, בראשו עמד הרבי מגור.

בתחילת כינוס החירום נשא האדמו”ר דברי ברכה, ובירך את  המשתמשים בטכנולוגיה רק לפי היתרי ותקנות ועדת הרבנים.  “אני מבקש מכל אחד להישמר מפגעי הטכנולוגיה ומי שיתנזר מכך יזכה בבני חיי ומזוני”, אמר הרבי.

את המשא המרכזי נשא הגאון רבי מאיר פלקסר, מראשי ישיבת חידושי הרי”ם, בנאום חריף במיוחד דיבר על האיסור החמור להשתמש בכלים טכנולוגים שלא בהיתר של רב ושלא לצורך פרנסה.

הרב אברהם נחמן גוטרמן, מרבני החסידות, פירט את הסכנות הטמונות במכשירים טכנולוגיים – וזעק: “חרדי אינו מתכתב בוואטסאפ”.

לפי החלטות הכינוס, שהופצו לחסידים בחוברת הכוללת עשרות סעיפים על האסור והמותר, נאסר על החסידים להתכתב באפליקציית הוואטס-אפ במידה וקיימת אפשרות תקשורת באמצעות הדואר האלקטרוני או אחרת – ולא “זו ההרסנית”, שכן אין זה ראוי להשתמש בוואטס-אפ בין אנ”ש.

עוד נאמר, כי “תכתובת בוואטס-אפ שיש בו אפשרות לקבוצות נאסרה על ידי מועצת גדולי התורה”. עם זאת, “היות ויש הזקוקים לתוכנה זו מאוד לצורך פרנסתם, פיתחה חברת דלתא מובייל תוכנה השם ‘דונטוק’ המאפשרת את השימושים ההכרחיים עם הגבלות הנצרכות על מנת לצמצם את הנזקים”.

יחד עם זאת, לא נאסר להתכתב בוואטס-אפ  עם אנשי קשר שכל דרך ההתקשרות איתם מחויבת להתבצע באמצעות אפליקציה זו – כמו גויים או עם יהודים שאינם נמנים על הציבור החרדי, ולצורכי פרנסה בלבד.

בנוסף נאסר להשתמש במכשירים המוגדרים כ’תומכי כשר’ – גם לא לצורך פרנסה, אלא רק באמצעות חברת ‘דלתא’.

איסור נוסף: גם את מכשירים אלה אסור להוציא בפומבי.

בכנס הכריז גם הגאון רבי נפתלי נוסבוים על פסק הלכה חריג, לפיו אין חובת כיבוד אב ואם כלפי הורים המחזיקים ברשותם מכשירים שאינם כשרים – וכך הורה לחסידים לנהוג.

“מי שהוריו מחזיקים מכשירים טרפים, אינו מחויב בכיבוד אב ואם ואסור לו לבקר אצלם”, הכריז.

מיד לאחר ההכרזה על התקנות החלו חסידי גור לנטוש קבוצות וואטס-אפ בהם היו חברים עד כה.  חלק מהם כתבו: “חברים תודה לכולם על הכל” – ועזבו.

תקנות גור

 

תקנות גור

תקנות גור

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הזוי
    10/05/2016 00:58
    דודי
  1. כל תקנה יותר מטומטמת והזויה מקודמתה פשוט הזוי לגמרי והחסידים עוד אוכלים את הלוקשים האלו

  2. האם לתרח היה מכשיר טרף?
    10/05/2016 08:51
    אברהם
  3. כנראה לא, כי התורה היתה צריכה לכתוב שהוא מת.
    שלא יאמרו שאברם לא קיים מצות כיבוד אב.

  4. ניתוק ילדים מהוריהם
    10/05/2016 10:33
    מרדכי
  5. מספר 1 בהתדרדרות הנוער הוא כשהילדים לא מקבלים יחס טוב מההורים.

  6. ככל שיענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ (הסמרטפון)
    13/05/2016 21:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. אויילמס גויילמס.