עדות: “הביאו רקדנית לרחבת הכותל בלבוש שהולם חוף ים”

פעילות ארגון 'נשות הכותל' הגיעו הבוקר, כמידי ראש חודש לתפילה ברחבת הכותל המערבי, ולטענת תושבת הרובע היהודי, שהיתה הבוקר ברחבה - הגיעה אתם גם רקדנית • "ניחא שהן מניחות תפילין ועטופות בטלית, זה גם מרגיז שהן שרות בקולי קולות, אבל הבוקר הן עלו בדרגה. ואני שואלת: מה קורה פה, לאן זה יוליך, מה יהיה אחרי הרקדנית?"
יוסף גרינבוים
א' אייר התשע"ו / 09.05.2016 08:49

תושבת הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים הנוהגת להתפלל בקביעות בכותל המערבי, מספרת הבוקר (שני) לערוץ 7 על שהתרחש כשפקדה את הכותל לתפילת ראש חודש.

לדבריה, מלבד הפרובוקציות הרגילות נקטו הבוקר פעילות ארגון ‘נשות הכותל’ בפרובוקציה חדשה.

“ניחא שהן מניחות תפילין ועטופות בטלית, זה גם מרגיז שהן שרות בקולי קולות, אבל הבוקר הן עלו בדרגה – היתה רקדנית ברחבת הכותל”, מספרת המתפללת, תושבת הרובע.

האישה מדגישה כי הרקדנית “היתה בלבוש שלא הולם ברחבת הכותל, אולי הולם את חוף הים, ואף אחד לא פותח פה. השוטרים מגנים עליהם ואף אחד לא יכול להגיד כלום”.

בשלב זה היא החליטה, לדבריה, פשוט לעזוב את הרחבה: “סגרתי את הסידור והלכתי הביתה, עדיף להתפלל בבית”, היא אומרתי לערוץ 7. “אין לנו תושבי הרובע את האפשרות להתפלל כמו שצריך ולכוון בתפילה במצב כזה.

“אנחנו כאן במדינת ישראל חוגגים עצמאות עוד מעט ושרים ‘להיות עם חופשי בארצינו’, ואני שואלת: מה קורה פה, לאן זה יוליך, מה יהיה אחרי הרקדנית?”

‘נשות הכותל’ גם ערכו הבוקר לראשונה טקס ‘ברכת כוהנות’,  בניגוד לחוות הדעת שנתן היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט – שאסר את הטקס.

נשות הארגון טוענות כי חוות הדעת של היועץ המשפטי התייחסה לטקס ברכת הכוהנות בחול המועד – ואין הדבר דומה לתפילת ראש חודש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות