הגאב”ד והראב”ד של ‘העדה’ הופיעו יחד: “אנו שקולים כמו רבע מיליון”

על רקע המתיחות ב'העדה החרדית': הגאב"ד והראב"ד נכנסו יחד למעמד התחזקות של צעירי 'העדה החרדית' באולמי תמיר • הראב"ד: "כמה אנחנו? אצלנו לא סופרים אנשים לפי כמות אלא לפי איכות" • צפו בתיעוד
אלי שוורץ • צילום: שמואל דריי
כ"ה ניסן התשע"ו / 02.05.2016 22:43

אמש (ראשון) התקיים באולמי תמיר בירושלים, מעמד התחזקות לצעירי ‘העדה החרדית’.

המעמד, שנערך בראשות הגאב”ד, הראב”ד וחברי בד”ץ העדה החרדית, הפך למפגן אחדות ענק.

את המעמד פתח הרה”ח רבי שמעון שישא, ובין הנואמים היו הרב יצחק שלמה בלויא והגאון רבי חיים יוסף בלויא, דומ”ץ העדה החרדית ורבה של שכונת סנהדריה, שעורר לא להיכנע לפיתויי הרחוב ועורר על החיוב של בן ישיבה לעמול בתורה בכל כוחו.

המשתתפים נעמדו על רגליהם כאשר חברי הבד”ץ בראשות הגאב”ד והראב”ד הופיעו יחד על בימת הכבוד שהוצבה בקדמת האולם, ובמשך שעה ארוכה שרו לכבוד התורה.

הגאב”ד, הגרי”ט וייס, עורר את הבחורים להתחזקות נגד פגעי הזמן, וגולל מקורות הדורות על מסירות נפשם גדולי ישראל למען בחורי הישיבות כדי שיוכלו ללמוד ללא הפרעה.

הראב”ד, הגר”מ שטרנבוך, העביר לצעירי הצאן את דרכם הסלולה של גדולי ירושלים, מנהיגי העדה החרדית לדורותיה, וחיזק אותם לעמוד בעוז נגד ניסיונות הדור.

“פעם נשאלתי כמה ציבור נמנים על בני העדה החרדית, והשבתי שאסור לספור ואינני יכול לספור, אבל אני משער שמדובר על ציבור גדול בסביבות רבע מיליון איש”, אמר הראב”ד. “ומשום שאצלנו לא סופרים אנשים לפי כמות אלא לפי איכות. רק כבשים אפשר לספור לפי מניין הראשים והקדקודים, אבל יהודים נספרים לפי האיכות, ולפי מידת האיכות, קשה לתת מידה מסוימת למניין ציבור בני העדה החרדית – אך אני משער שהם שקולים לכל הפחות כמו רבע מיליון איש”.

הראב”ד הוסיף ואמר בהתרגשות: “אי אפשר בכלל להעריך ולחשב את מעלתכם! כמה אחדים מתוך הציבור כאן, שקולים כנגד אלפים מאותם שלא זכו לטעום טעם תורה”.

דברי הדרכה וחיזוק נשא הגאון רבי חיים אורי פריינד, חבר בד”ץ העדה החרדית וראש ישיבת רמ”א, שקרא אף הוא לעמוד בפני פיתויי וניסיונות הזמן והשעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם הישיבה ברמות של הראב
    03/05/2016 18:43
    מבולבל
  1. אם אשרינו ? למה הראב”ד לא פותח ישיבה לאנשי העדה החרדית ופונה דוקא לליטאים ?