שתי דירות נשרפו בערב שבת בירושלים בגלל פלטת ‘בלעך’

לוחמי האש הוזנקו לשריפה שפרצה בבניין ברחוב שמואל הנביא • בעוד הצוותים פועלים לכיבוי הלהבות בדירה, הוזנקו צוותים נוספים לשריפה שפרצה בדירה ברחוב סמוך • נזק כבד נגרם לשתי הדירות • מסקנות ראשוניות: השריפות - בגלל שימוש אסור בפלטות שבת מסוג 'בלעך'
חיים טוויל
כ"ג ניסן התשע"ו / 30.04.2016 22:07

בערב שבת הוזנקו לוחמי האש של כבאות והצלה ירושלים לשריפה שפרצה בבניין ברחוב שמואל הנביא.

לוחמי האש השתלטו על השריפה, מנעו את התפשטותה לכלל הבניין, ואווררו את הבניין מהעשן הרב והרעיל שהצטבר בו.

בעוד הצוותים פועלים לכיבוי הלהבות בדירה, הוזנקו צוותים נוספים לשריפה שפרצה בדירה ברחוב סמוך – רחוב רמת הגולן. גם שם פעילות מהירה ואפקטיבית של לוחמי האש מנעה פגיעה קשה בדיירים ובכלל הבניין.

נזק כבד נגרם לשתי הדירות שעלו באש.

חוקרי דליקות שהגיעו למקום חקרו את שני המקרים, וממסקנות ראשוניות עולה, כי ככל הנראה השריפות פרצו בגלל שימוש אסור בפלטות שבת מאולתרות מסוג ‘בלעך’ – טס ברזל או נחושת המונח על להבות הגז בכיריים ומשמש לחימום המזון.

בכבאות והצלה ירושלים מציינים כי מבדיקה שערכו עולה, כי כמעט בכל שבת פורצת שריפה אחת לפחות כתוצאה משימוש בפלטות שבת מסוג  ‘בלעך’.

ברוב המקרים לוחמי האש מצליחים למנוע פגיעה קשה בנפש ורכוש, אולם למרבה הצער מקרים מסוימים מסתיימים בפציעה, ואף למרבה הטרגדיה והצער גם במוות.

בכבאות והצלה מחוז ירושלים שבים ומפצירים בציבור להיזהר ולא להשתמש בפלטות שבת מסוכנות מסוג זה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השתגעתם?
    02/05/2016 19:38
    נקודה
  1. מה שגורם שריפות, ואף גרם לפטירתו של זוג בתחילת השנה, זה השגעון החדש – פלטה שמחממים באמצעות נרות. על הפלטה הזו הזהירו כמה פעמים.
    בלעך משמש יהודים עשרות רבות של שנים בלי שום תקלות. חבל לכתוב שטויות.

    • יוני   03/05/2016 11:08

      הזוג נחנק ל”ע מהגז – הם השאירו בלעך ולא שמו לב האש כבתה….