חשש לפרובוקציה: המשטרה תבלום את האוטובוסים של ‘נשות הכותל’

למרות החלטת היועץ המשפטי: 'נשות הכותל' מתכוונות להגיע בחול המועד פסח לכותל המערבי כדי לקיים תפילה חגיגית • חברת הנהלה: "מקומם שההחלטה נמסרה ברגע האחרון, בלא שניתנה לנשות הכותל הזדמנות להשמיע את עמדתן"
חיים טוויל
י"ג ניסן התשע"ו / 21.04.2016 19:36

למרות החלטת היועץ המשפטי לממשלה, האוסרת על ארגון ‘נשות הכותל’ לקיים ‘ברכת כוהנות’ ברחבת הכותל המערבי בחול המועד פסח, יוזמות הפרובוקציה מתכוונות לקיים את תכניתן כמתוכנן.

ענת הופמן, יו”ר נשות הכותל, אמרה על ההחלטה של מנדלבליט: “מדובר ב​החלטה אומללה, הנכנעת ללחצים פוליטיים של קבוצת מיעוט קיצונית, שכל רצונה הוא לחבל בשוויון המגדרי בכותל ולמנוע מנשים את חופש התפילה והפולחן.

“מעורר תמיהה כי דווקא בימים אלה, כשעם ישראל זקוק כל כך לברכה ותפילה, תומך היועמ”ש בדה-לגיטימציה לתפילת נשים, שכל בקשתן היתה לברך ולהתברך.

“לצערנו, בעקבות החלטתו של היועמ”ש גם משטרת התנועה ניצלה את ההזדמנות והודיעה לנו כי היא מתכוונת למנוע את כניסת האוטובוסים שאמורים להביא מתפללות מכל רחבי הארץ, מה שיקשה עוד יותר את הגעתן של המתפללות לתפילה בכותל”.

עו”ד ריקי שפירא-רוזנברג, חברת הנהלת ‘נשות הכותל’ אמרה: “אנו חולקות על העמדה המשפטית שהציג היועמ”ש בעניין זה, שכן תפילות השחרית והמוסף של החג – הכוללות בתוכן את ברכת הכוהנות – ​נחשבות לחלק מ’מנהג המקום’ כפי שקבע בית המשפט המחוזי בירושלים בפסק דין סובל.

“מקומם כי ההחלטה נמסרה ברגע האחרון, בלא שניתנה לנשות הכותל הזדמנות להשמיע את עמדתן בטרם נתקבלה ההחלטה, כמתחייב על פי כללי המשפט המנהלי. כמו כן, ההחלטה ניתנה בעיתוי שאינו מאפשר לאתגר אותה עתה בבג”צ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נשות לא הכותל
    22/04/2016 10:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תפסיקו לקרוא להם נשות הכותל!