רוצים אישה: שני הפלגים בסאטמר יתמכו בהילארי קלינטון לנשיאות

שני הפלגים של חצרות סאטמר הביעו תמיכה במועמדת הילארי קלינטון בפריימריס של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב שיתקיימו בשבוע הבא בניו יורק • "ידידה גדולה של היהודים, סייעה לבעלה בפדיון שבויים" • ומדוע יש חשיבות להצבעה של סאטמר?
קובי פינדרוס
ז' ניסן התשע"ו / 15.04.2016 00:04

חסידות סאטמר רוצה נשיאה: שני הפלגים היריבים של סאטמר יתמכו בפריימריס של המפלגה הדמוקרטית על תפקיד מועמד המפלגה לנשיא ארצות הברית,  במועמדת הילארי קלינטון. כך עולה מהתמיכה של הביטאונים המזוהים עם שני הפלגים – ‘דער איד’ ו’דער בלאט’.

התמיכה בהילארי קלינטון חוצה פלגים, ושתי החצרות, המונהגות על ידי שני האחים – האדמו”ר מסאטמר שמוקם מושבו בקרית יואל, והאדמו”ר רז”ל שמקום מושבו בשכונת ויליאמסבורג, קראו לקהילותיהם לתמוך במועמדת הדמוקרטית בפריימריס שיתקיימו שיתקיימו ביום שלישי הבא בניו יורק.

בעיתונים ‘דער בלאט’ ו’דער איד’ צוין כי קלינטון היא “ידידה של היהודים”, וכי “סייעה לבעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, בעבר בפדיון שבויים ובהצלת נפשות”.

עוד נאמר בכרזה שפורסמה בעיתונים, כי על החסידים מוטלת החובה להצביע  עבור קלינטון, שכן בכך תבוא לידי ביטוי הכרת הטוב כלפיה, ויפתח פתח לשיתוף פעולה בעתיד.

הכרזות פורסמו על ידי ארגון ‘אנש’, המופקד על דירבון הציבור לבחור בבחירות, שכן על פי החוק אסור לקהילה או מוסד חינוך לתמוך רשמית במועמד.

בכרזות מבקש הארגון מכל החסידים שהתפקדו למפלגה הדמוקרטית לצאת ביום שלישי הקרוב לבחור בקלינטון לראשות המפלגה הדמוקרטית, למרות שמדובר בימים עם עבודה רבה לקראת חג הפסח, כדי להוקיר לה תודה על מה שעשתה כשכיהנה בסנאט מטעם מדינת ניו יורק.

לציבור החרדי יש משקל רב בבחירות המקדימות, משום שהבחירות הן לא על מספר קולות, אלא על מספר צירים לוועידת המפלגה.

הצירים הם שבוחרים ביו”ר המפלגה, בתום ימי הוועידה שתתקיים בתחילת חודש יולי.

הצירים בניו יורק מתחלקים לפי הניצחונות בכל מחוז בנפרד, כאשר המדינה מחולקת ל-27 מחוזות.

לציבור החרדי יש כח גדול מאוד ב-4-5 מחוזות: שכונות וילאמסבורג, בורו פארק ופלטבוש בברוקלין, והערים מונסי וקרית יואל.

בשכונת ווילאמסבורג יש לחסידי סאטמר כ-9000 בוחרים – מה שיכול בקלות להכריע את הכף במחוז. גם בקרית יואל יש לחצר סאטמר כ-6000 בוחרים, שיכולים בקלות להכריע את הכף לטובת קלינטון.

בשכונות בורו פארק ופלטבוש, כמו גם במונסי חסידי סאטמר הם לא החלק הארי של הציבור החרדי, אבל בכוחם להשפיע.

יצוין כי המספרים הם רק של המתפקדים למפלגה הדמוקרטית ואינם כוללים את הפלג של חסידי רז”ל.

סאטמר, כרזות

סאטמר, כרזות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות