אחרי פגישה עם האלמנה: יבחן שוב האישום נגד הרוצח של חסנו הי”ד

משפחת חסנו פנתה ללשכת הפרקליט הצבאי הראשי ביקורת חריפה: תקפה ההחלטה על סעיף האישום והאופן שבו נמסר למשפחה • אחרי פגישה טעונה של האלמנה עם התובעת, הודיעה הפרקליטות הצבאית: נשקול לשנות סעיף ההריגה לרצח
חיים טוויל
ה' ניסן התשע"ו / 13.04.2016 19:50

יממה לאחר שפרסמה ההחלטה להאשים את המחבל הפלסטיני שדרס למוות את אברהם אשר חסנו הי”ד בסעיף הריגה ולא ברצח – בפרקליטות הצבאית צפויים לשקול מחדש את ההחלטה.

מוקדם יותר היום פנתה משפחת חסנו ללשכת הפרקליט הצבאי הראשי, תא״ל שרון אפק, בביקורת חריפה – הן על ההחלטה על סעיף האישום והן על האופן שבו נמסרה למשפחה.

את ההודעה על ההחלטה קיבלו בני המשפחה אמש בטלפון מאנשי הפרקליטות הצבאית.

בעקבות הפנייה, התקיימה היום פגישה טעונה בין רותי חסנו, אלמנתו של אברהם הי”ד, לתובעת הצבאית הראשית שרון זגגי פנחס. במהלך הפגישה הבהירה התובעת כי הפרקליטות הצבאית תבחן מחדש את ההחלטה.

מוקדם יותר דרש הפורום המשפטי למען ישראל מהפרקליט הצבאי הראשי להתערב ולתקן את כתב האישום – מסעיף הריגה לרצח.

רותי, אלמנתו של אברהם אשר הי”ד, תקפה הבוקר (רביעי) בראיון עם ניב רסקין בגל”צ את החלטת הפרקליטות ואמרה על הפיגוע: “זה לא היה במקרה, זה הכל מתוכנן – ארגנו לו מארב. הנבלות תכננו סרט ולצערי הוא יצא לפועל”.

לדבריה, בפרקליטות סירבו לשתף עימה פעולה ולהמתין שתיפגש עם עורך דינה בנושא האשמה המיוחסת למחבל בכתב האישום. “הם פשוט פנו לבית משפט ועשו את מה שהיה נראה להם”.

“אני רוצה להגיד לכל עם ישראל: ‘ב-20 לאוקטובר רצחו את בעלי, האבא של הילדים שלי, אתמול רצחו את כל משפחת חסנו מחדש’. אני לא יכולה לתאר את התחושות – פיק הברכיים, חוסר היכולת לנשום וזה שכל הילדים בוכים”, סיפרה רותי על הקשיים בבית. “יש לי תאומים בני 16 שצעקו ‘אנחנו לא הולכים לצבא’, אתה מנסה לעשות סדר בבית – באו רגע תירגעו. אבל כל סיבה להירגע”.

אחרי הפיגוע הנהג נמלט וכעבור זמן קצר אותרה המשאית באזור דהריה. הנהג הסגיר עצמו למשטרה הפלסטינית – והוחזק על ידה בתחנת המשטרה בדהריה. לפני כחודש, ימים ספורים לאחר שהמחבל שוחרר על ידי המשטרה הפלסטינית, הוא נעצר בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי וכוח של יחידת דובדבן ונלקח לחקירה בשב”כ – ואתמול הואשם בסעיף הריגה ולא רצח.

זמן קצר לאחר שהתקבלה ההודעה אמרה רותי חסנו, אלמנתו של אברהם, לגל”צ: “אני עשיתי קריעה מחדש, פשוט קריעה מחדש. היום אנחנו מתחילים לשבת שבעה על אברהם שוב”.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “צה”ל משתתף בצער המשפחה. הפרקליטות הצבאית תמשיך לפעול למיצוי הדין עם האחראי למותו של אברהם חסנו ז”ל. התובעת הצבאית הראשית נפגשה היום עם המשפחה ושמעה את טענותיה, אשר ייבחנו בהתאם לחומר הראיות אשר נאסף על ידי גורמי החקירה. התביעה תוסיף ותעמוד בקשר עם המשפחה, ובכלל זה תעדכן בהחלטות בנושא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות