המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בו נרצח שלום שרקי הי”ד הורשע ברצח

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע ברצח ובניסיון רצח את המחבל חאלד קוטינה שרצח את שלום יוחאי שרקי הי"ד בערב יום השואה • הרב אורי שרקי: "לא האיש הוא הנושא כי אם הפסקת הטרור וההרתעה"
חיים טוויל
ה' ניסן התשע"ו / 13.04.2016 16:09

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע ברצח ובניסיון רצח את המחבל חאלד קוטינה שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים בו נרצח שלום יוחאי שרקי הי”ד ונפצעה באורח קשה שירה קליין.

מכתב האישום שהוגש נגד המחבל בן ה-37 עולה כי הוא פעל ממניע לאומני במטרה לנקום על חייהם הקשים, לטענתו, של התושבים במחנה הפליטים שועפאט.

בערב יום השואה האחרון נסע קוטינה ברכבו בכביש מספר 1 בירושלים לכיוון פסגת זאב. כאשר הגיע לצומת המטה הארצי לכיוון צפון עצר ברמזור אדום. כשהתחלף הרמזור האיץ את רכבו, סטה מהנתיב השמאלי במהירות לכיוון הנתיב הימני, עלה על המדרכה ופגע בשני הצעירים היהודים שעמדו בתחנת האוטובוס.

מיד לאחר מכן נסע המחבל לאחור עם רכבו והתנגש בעמוד רמזור.

כוחות של משטרת ירושלים ולוחמי מג”ב שהגיעו לזירה עצרו אותו.

במהלך הדינים בבית המשפט טען המחבל כי הוא לא זוכר דבר מהאירוע: “לקחתי את הוריי לביתם אולם אינני זוכר מאז דבר. הייתי עייף ולחוץ”, אמר.

שרקי, מחבל, בית משפט

בהמשך הסביר כי את הודאתו נתן תחת מכות: “מרגע שהגעתי לחקירה במגרש הרוסים הרביצו לי. לא יכולתי להבחין בין לילה לבוקר. אמרתי לחוקר שרציתי לעשות פיגוע אבל שיקרתי כדי שיעזבו אותי. זכרתי רק שהייתה תאונת דרכים. ברגע שלקחו אותי למגרש הרוסים אמרו לי שרצחתי יהודי. אני לא זוכר את המצב שבו הייתי בתאונה. אני זוכר שהגעתי לצומת הגבעה הצרפתית ומפה אני לא זוכר”.

בחקירתו הודה קוטינה כי תכנן לנקום ולרצוח יהודים, ואף התבטא כי ‘שיחק אותה אהבל כדי לחמוק מעונש’.

אביו של שלום, הרב אורי שרקי, אמר לגלי צה”ל בעקבות ההרשעה: “התחושה שלנו היא שנעשה צעד חשוב בדרך להשגת המקסימום הניתן במסגרת החוק לעשיית הצדק. לא האיש הוא הנושא כי אם הפסקת הטרור וההרתעה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות