המשטרה פנתה ליועץ: תאשר לחקור את הרצוג באזהרה

יו"ר המחנה הציוני מסתבך: במשטרה מבקשים מהיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט לאשר את חקירתו באזהרה של יצחק הרצוג • יו"ר האופוזיציה שוהה בימים אלו בביקור מדיני בגרמניה • מקורביו: "הודיע שבכוונתו להגיע ולשתף פעולה כדי לשים את הסאגה הזו מאחורינו וכך יהיה"
דוד ליבוביץ
ג' ניסן התשע"ו / 11.04.2016 20:23

המשטרה מבקשת לחקור את יו”ר המחנה הציוני, ח”כ יצחק הרצוג – באזהרה. כך דווח הערב (שני) העיתונאי משה נוסבאום מחדשות 2.

על פי הפרסום, המשטרה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, על מנת שיאפשר את החקירה.

כמו כן פורסם הערב כי מי שהיה יד ימינו של הרצוג, שמעון בטאט, כבר נחקר באזהרה בפרשה.

מסביבת הרצוג נמסר לחדשות 2 כי הח”כ שוהה בימים אלו בביקור מדיני בגרמניה. לדברי מקורביו, “מאז שהודלפה קיומה של הבדיקה הוא הודיע שבכוונתו להגיע ולשתף פעולה עם הרשויות המוסמכות כדי לשים את הסאגה הזו מאחורינו וכך יהיה”.

עד לשלב זה אישר היועץ המשפטי לערוך רק בדיקה בעניינו של חבר הכנסת, בחשדות המתמקדים במימון הבחירות המקדימות בהן הביס הרצוג את יחימוביץ’ לפני כשנתיים וחצי, כשהחשד הוא למימון פוליטי אסור בשורת מקרים מטעם עמותה שהפעילו אנשי הרצוג נגד יחימוביץ’.

הרצוג התייחס בניוזלטר ששלח לתומכיו בסוף השבוע לבדיקה המתנהלת בעניינו.

“בשבוע האחרון הגיעו אליי אלפי בקשות לדבר, לחזק ולתמוך. זה מחמם את הלב ומחזק, בוודאי למול האתגרים שעוד נכונו לי, ונותן תחושה שיש בית וחברים שניתן לסמוך עליהם”, כתב.

“לאחר הפרסום בדבר הבדיקה ביקשתי לשים קץ לחרושת השמועות, למצות את החקירה בנושא בהקדם ולאפשר לי להגיע ולתת תשובות לכל השאלות כדי לשים את הסאגה הזו מאחורינו”, המשיך, “אסור לנו להשלים עם התופעה שם גורמים אינטרסנטיים המנסים להציף תלונות וטענות בניסיון לכפות בדיקה וחקירה בכל פעם שנראה שקואליציות מתפרקות או לפני כל מערכת בחירות. זו תופעה מסוכנת למשטר דמוקרטי”.

הרצוג המשיך וטען לחפותו: “במשך כל שנות פעילותי הציבורית פעלתי ביושר ונקיון כפיים. אני יודע שבדרך להשגת היעד צצים לעיתים עלילות זדון ושקר, ותפקידי כמנהיג ‘המחנה הציוני’ היא להתמודד, להוביל ולנצח. כך עשיתי בעבר, וכך יהיה גם הפעם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם הרצוג נחקר, חייבים להסביר מדוע ברקת לא נחקר?
    12/04/2016 02:59
    Natali