נתניהו על המתקפה נגד בג”ץ: “אין מוסד שהוא מעל הביקורת”

ראש הממשלה הצטרף לביקורת שנשמעת לאחרונה במערכת הפוליטית נגד החלטות בג"ץ ואמר כי מדובר בביקורת לגיטימית: "זכותו המלאה של כל אחד, וגם שלי, לבקר החלטות, מתוך כיבוד הדדי"
נחמן גור
כ"ו אדר ב' התשע"ו / 05.04.2016 17:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף היום (שלישי) לביקורת שהוטחה בימים האחרונים בבית משפט העליון מטעם גורמים במערכת הפוליטית, ובראשם שרת המשפטים איילת שקד, שנשמעת בימים האחרונים ואמר כי מדובר בהתבטאויות לגיטימיות.

נתניהו, שנאם בטקס הנחת אבן פינה בספרייה הלאומית החדשה בירושלים, אמר: ”דמוקרטיה יציבה אינה קופאת על שמריה. אני מכבד את החלטות בית המשפט ואת השופטים, אבל זכותו המלאה של כל אחד, וגם שלי, לבקר החלטות אלה ולמתוח עליהן ביקורת. בדמוקרטיה חזקה אין מוסד שהוא מעל הביקורת”.

נתניהו המשיך: “אצל שכננו לא מבקרים החלטות, לא של בית משפט ולא של הממשל. במקום שבו אסור להשמיע ביקורת, ובייחוד באותם רגעים לא שגרתיים שהיא נחוצה וראויה, יש פגיעה בדמוקרטיה”.

נתניהו התייחס גם לאופן שבו נאמרים דברי הביקורת נגד בית המשפט, ואמר כי הדברים חייבים להיאמר בצורה עניינית ולא בטון מתלהם. “צריך לאפשר דיון נוקב בכל עת מתוך כיבוד הדדי של שלוש הרשויות זו את זו. כך נהגתי וכך אמשיך לנהוג”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות