“אני שוקל לאמץ לוק חרדי” • ראיון פורימי עם הח”כ הכי צבעוני

איך מתפקדים מול המתקפות, כיצד הוא מסתדר עם המחלה, מה הוא חושב על הח"כים החרדים, אם הוא היה חרדי - לאיזה חוג היה משתייך, האם הוא משתכר בפורים, איזה ממתק הכי אהוב עליו, ומה הכי מצחיק אותו בכנסת • לכבוד פורים התייצב ח"כ אורן חזן להשיב על כל השאלות הקשות
אליעזר היון
י"ד אדר ב' התשע"ו / 24.03.2016 15:23

שנה לא קלה חלפה על חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד. כתבות משמיצות, התקוטטויות עם ח”כים, נזיפות מוועדת האתיקה של חבר הכנסת.

ביקשנו לשוחח עם הצעיר הצבעוני לקראת פורים, לראיון רציני וגם מחויך. הוא נענה בשמחה – והתגלה כאיש חביב, שיודע להתנסח בבהירות ובאינטלגנטיות.

חג שמח ח”כ חזן. האם יש לך הסבר מדוע נטפלים התקשורת וחלק מהח”כים דווקא אליך?

יש לזה הסבר מאוד פשוט. דיברו בעבר על ‘פוליטיקה חדשה’, ואני סוף-סוף מביא פוליטיקה חדשה. אני לא פוליטיקאי. לאליטות תקשורתיות, ולאליטות בכלל, מפריע שמגיע בחור צעיר שמשבש להם את הקוסמוס.

הם רואים שחבר כנסת, שאינו חובש כיפה, מדבר על יהדות, על ארץ ישראל, מביא פתרונות, והם מתקשים להתמודד עם זה. הם כבר לא יכולים לייחס את זה לאנשים קיצוניים. הנה מגיע חבר כנסת שנראה כמותם, אוכל כמותם, ומביא דעה אחרת.

מאחר שאני מדבר אמת, שהרבה מאוד שנים ניסו להסתיר אותה, הם מנסים להפוך אותי לבלתי לגיטימי. אבל זה לא יצליח להם. ה’ איתנו, ואקווה שימשיך כך.

• האם אתה לא נשבר לפעמים מהמתקפות הקשות?

אומר לך בכנות מלאה, בלי טיפה של ציניות. יש לי שליחות, עם ישראל, וארץ ישראל, ואי יותר חשובה ממני. אין לי את הזכות להישבר, מטיפה לכלוך, טיפה שיימינג. אגב, זה גם מעיד שמה שאני עושה הוא טוב – אמירת האמת ללא כחל ושרק, לדבר לציבור ללא פחדים, ללא היסוסים ובלי המרדף אחרי הכיסא.

בנוסף, אני מוקף במשפחה, בחברים, ובעמך ישראל – האנשים ברחוב. יש לא מעט שמכפישים אותי, נכון, אבל יש הרבה יותר שאוהבים ומחבקים, וזה מסכל את הניסיונות של אלו שמנסים לפגוע בי.

• מה יש לך נגד בוגי יעלון?

אתה טועה, אין לי כלום נגדו, ואני גם לא התבטאתי נגדו. יש לי אמירות כנגד מדיניות הביטחון הנוכחית. היא מנותקת בעיני. כשדם יהודי נשפך ברחובות אינני יכול לשתוק. אני יודע מה לעשות, יש לי פתרונות. אגב, רובם יושמו בסופו של יום על ידי הקבינט. הצעתי לסגור צירים, לגרש מחבלים, לרשת במצלמות, ועוד ועוד, הכל יושם בסופו של דבר.

כנראה שהגיל הצעיר שלי קירב אותי יותר למציאות, כמו גם המיקום הגיאוגרפי. זה לגיטימי שיש חילוקי דעות בין השר וביני.

• ספר לנו על אחיך החרדי.

אין לי אח חרדי, אלא אח שנשוי לחב”דניקית. הוא מתחזק, גם אנחנו, למעשה כולנו שומרי מסורת. אבא שלי למשל (ח”כ לשעבר יחיאל חזן, א.ה) הוא בוגר בית ספר למלאכה של חב”ד. אני פחות אוהב את ההגדרה הזו של ‘חילוני’ ו’דתי’.

אורן חזן, נתניהו

בשבוע שעבר פורסמה תמונה שלך מופיע עם כובע קנייטש ליטאי בבר מצווה…

למה לא? למה לא? זה היה מאוד תמים ומאוד מחובר למקום ולאירוע. סיפרו לי חברים שהמגבעת מאוד התאימה לי, אני שוקל לאמץ את הלוק הזה.

• אילו היית חרדי, לאיזה חוג היית משתייך?

כל ישראל אחים… אבל אתה לוחץ ומנסה לגרור אותי. הדוד שלי ניהל את הבריכה בחב”ד במשך שנים רבות, ואני קצת קשור אליהם. אני מניח שאם הייתי חרדי – הייתי חסיד חב”ד, אבל כולם טובים. אומר לך משהו: אילו היו חברי הכנסת משקיעים למען הציבור כמו הח”כים החרדים לטובת שולחיהם – היה פה טוב יותר. הם בסופו של דבר דואגים לכולם.

• אתה סובל ממחלה, איך אתה מתפקד?

אני אכן סובל ממחלת נשימה. מקום העבודה שלי לא מקל עלי, הכנסת היא כמו צוללת, היא מאד חנוקה, בלי חלונות, אין בה אוויר. למרות זאת, הקשיים האלה מתנקזים לשליחות אליה אני מחוייב. היום אגב, היה יום האלרגיות ורופאי הכנסת בדקו אותי ולא אהבו את מה שהם ראו, ‘אתה חייב להוריד את הרגל מהגז’ הם אמרו, אבל אנחנו בתוך העשייה.

 אפרופו קשיים, איך מתקדמת התביעה מול עמית סגל?

התביעה מתנהלת כעת בבית המשפט, ולכן אין טעם לדון על כך בתקשורת. בית המשפט מבין את החשיבות של התיק הזה ולכן התביעה תידון כבר בחודשים הקרובים. יש לי את האמת שלי, והיא תצא לאור.

 האם ישנה דמות היסטורית לה היית רוצה לשלוח מנות?

אילו הייתי יכול הייתי שולח לאברהם אבינו. הוא היה מארח גדול, תמיד נתן מעצמו. כידוע לאחר שמל את עצמו, הוא המתין לאורחים בפתח האוהל. היה זה ביום השלישי כשהקב”ה הוציא חמה מנרתיקה, אבל הוא המשיך לחפש אנשים. אנחנו צריכים להחזיר לו על הדבר הזה. אני מאוד מאמין בהכנסת אורחים, צריכים לגמול לאנשים האלה, לא בגלל שהם מחכים אלא מפני שאנו מחוייבים בכך.

הייתי שולח גם משלוח מנות לאודי כגן (-קומיקאי ישראלי המחקה את דמותו של חזן בטלויזיה), אם כי אני חושב שהוא צריך לשלוח לי.

• היכן אתה קורא את המגילה?

עד לפני שלשה חדשים היינו מתאספים מידי שנה בביתו של סבא, האחים, הדודים והבני דודים וקוראים אתו ביחד. השנה סבא נפטר, אך אנחנו נמשיך להגיע לביתו ולקרוא שם. בורא עולם נתן לנו זיכרון ושכחה, ועלינו לזכור את החוויות ואת הרגעים הטובים.

 אתה מתחפש?

כן, בוודאי. אם כבר מצווה אז עד הסוף. רציתי להגיע היום לכנסת מחופש, אך נוכח העובדה שהיום זה תענית אסתר הרגשתי מעט שלא בנוח עם זה. לכן הגעתי עם עניבה כדי לסמל את החג. היום ומחר אתחפש באופן מלא, ואבקר בבתי חולים. למה אתחפש? אני חושב שלמניונים.

אורן חזן

• מה עם יין בפורים?

אם אומר שאני משתכר, מיד יצאו כותרות מגחיכות של ‘אורן חזן שיכור’. אומר זאת כך, יש מצווה של עד דלא ידע, ולעניין פורים אנחנו שומרים מצוות.

 מה החלק האהוב עליך במגילת אסתר?

שאלה קשה. אולי כשמרדכי יצא בלבוש מלכות, וליהודים היתה אורה ושמחה וששון ויקר.

• מה הממתק האהוב עליך מתוך המשלוח מנות?

שוקולד, לא אומר איזה כדי לא לעשות פרסומת, אבל שוקולד חלב כשר, לא מריר, שאותו אינני סובל.

 מה מצחיק אותך בכנסת?

מה לא? על כדורגל אומרים ש-22 משוגעים רצים אחרי כדור, אז על הכנסת אפשר לומר שיש 120 שרצים – ואף אחד לא יודע לאן הם רצים…

• האם יש בדיחה שתוכל לספר לנו.

שאלתי את המן לא מזמן מה קורה? והוא אמר לי: תלוי…

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חזן
    05/04/2016 02:01
    יוסי
  1. איש אמיתי