100 חרדים יעשו שירות אזרחי בחו”ל • ואיך יפקחו עליהם? דרך הסקייפ

ועדת משותפת של חוץ ובטחון והרווחה אישרה היום ל-100 חרדים לעשות שירות לאומי-אזרחי בחו"ל, מידי שנה, כאשר המשרת יזכה למימון, שיכון, נסיעה וכלכלה • התכנית יצאה לדרך לאחר שהוסדר איך יתנהל הפיקוח על המשרת
קובי פינדרוס
כ"ב אדר א' התשע"ו / 02.03.2016 15:33

מהיום תוכלו לעשות שירות לאומי גם בהודו: המדינה החליטה לאפשר ל-100 חרדים בכל שנה לעשות שירות לאומי-אזרחי בחו”ל. כך נקבע היום (רביעי) בדיון של ועדה משותפת לחוץ בטחון ורווחה של הכנסת.

על פי התקנות שאושרו בוועדה, חרדי שירצה למלא את חבות השירות שלו בחו”ל, יוכל לעשות זאת עם המגבלה הבאה: לא בארה”ב או מערב אירופה.

שליח השירות הלאומי יזכה מהמדינה למימון שיכון, הוצאות נסיעה, דמי כלכלה, אמצעי חימום ועוד זכויות שמגיעות לו.

התקנות החדשות, מהם יהנו צעירים העוסקים בשליחות יהודית בחו”ל כמו חסידי חב”ד, נקבעו כבר בוועדה לשוויון בנטל, אך הוועדה היום דנה בתקנות המסדירות את השירות.

ואיך יפקחו על כל שהצעיר אכן ממלא אחר היעדים שנקבעו לו, כמו עידוד עלייה וסיוע לישראלים בחו”ל?

בדיון היום מצאה הוועדה פתרון: שיחת סקייפ אחת לתקופה עם המשרת בחו”ל וכן אפשרות לשלוח נציג מטעם המדינה כדי לוודא שהמשרת אכן מבצע את תפקידו.

“מרגע שיחתם החוזה. כל בחור ישיבה שהגיע לגיל 21 במעמד של ״תורתו אומנתו״ וזכאי לעשות שרות אזרחי במקום שרות צבאי יוכל לעשות את זה בכל מקום בו יש בית חב״ד”, אומרה גורם שהיה מעורב בהשגת ההסדר. 

לדבריו, “הפיילוט יתחיל באוקראינה, רוסיה ותאילנד”.

כעת, לאחר אישור טכני של שרת המשפטים והנשיא, יערוך מנכ”ל השרות האזרחי שר שלום ג’רבי , מי שלחם מול כל המתנגדים להססדר בחירוף נפש, חוזה מול ‘גוף מפעיל’.

ככל הנראה יהיה זה ‘אור אבנר’, גוף בעל נסיון בחוזים מעין אלה מול המדינה, כמו למשל פרויקט המורים של ‘חפציבה’ בחו”ל.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות