קצין המילואים שנהרג מהירי לעבר המחבל: אליאב גלמן מכרמי צור

מחבל ערבי ניסה לדקור את הקצין בצומת גוש עציון וכוח צה"ל ירה לעברו • מהירי נפגע בשוגג גם הקצין • הותיר אחריו אישה ושני בנים • אחיו אייל, גיסו של רס״ן בניה שראל הי״ד, שנהרג ב'צוק איתן': "היה קשור באופן חזק ביותר לארץ ישראל, לעם ישראל ולתורת ישראל. תמיד בגדלות ובעצמה"
חיים טוויל
ט"ו אדר א' התשע"ו / 24.02.2016 16:37

גל טרור ללא הפסקה: קצין המילואים שנורה בשוגג בידי כוח צה”ל במהלך פיגוע דקירה בצומת גוש עציון הוא סרן אליאב גלמן ז”ל, בן 30, תושב היישוב כרמי צור, נשוי לרינת ואב לשני בנים יאיר ויואב.

גלמן, ששירת במילואים כקצין ביחידה לשיתוף פעולה של חיל האוויר, נפגע מירי של כוח צה”ל לעבר מחבל ערבי שהגיע לצומת על מנת לדקור לוחמים ואזרחים.

המחבל ניסה לדקור גם את גלמן והלוחמים שפתחו באש לנטרול המחבל, פגעו גם בו.

כוחות הצלה שהגיעו לזירת הפיגוע העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק כשמצבו אנוש. הרופאים ניסו לייצב את מצבו, אך למרבה הצער כעבור שעה קלה לא נותר להם אלא לקבוע את מותו.

המחבל נורה ונטרל. הוא פונה לבית החולים שערי צדק כשמצבו בינוני.

אליאב, שגדל בקרית ארבע, סיים את שירותו הצבאי בקבע לפני מספר חודשים והתכוון לפנות לעבודה בתחום הביטחון. בימים האחרונים היה בשרות מילואים באזור יהודה.

הוא נישא לרינת שמאי מאלון שבות ולאחר נישואיהם קבעו את ביתם בכרמי צור. 

אחיו, אייל גלמן, הוא הרבש״צ של קרית ארבע. אייל נשוי לאחותו של רס״ן בניה שראל הי״ד, שנהרג במבצע ‘צוק איתן’.

האח אייל אמר כי אליאב היה “קשור באופן חזק ביותר לארץ ישראל, לעם ישראל ולתורת ישראל. תמיד בגדלות ובעצמה”.

ראש המועצה האזורית גוש עציון דוידי פרל אמר: “הכאב הגדול ממלא את הלב. אליאב הוא קרבן נוסף במלחמה על גוש עציון. מלחמה שהחלה לפני עשרות שנים ועדיין לצערנו לא נגמרה.

“אנחנו כעת יחד עם המשפחה ותושבי כרמי צור בכאב הגדול ונצטרך יותר מאוחר לראות מה הצעדים שממשלת ישראל עושה בשביל לשנות את המצב”.

מהיישוב כרמי צור נמסר: “אליאב אדם שקט ומלא עוצמה שנתן רבות מחייו למען העם והארץ. בית כרמי צור מחבק ומחזק את משפחת גלמן ומשתתף בצערה”.

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב בפתח מפגש עם ראשי רשויות ערביות: “קיבלתי עכשיו את הידיעה האיומה על מותו של סרן במילואים אליאב גלמן ז”ל שנהרג במהלך נסיון ההשתלטות על המחבל, היום בצומת גוש עציון.

“אין מחילה לטרור, אין סובלנות לטרור, ועל כל היושבים כאן לגנות אותו בצורה נחרצת. אש הטרור שגובה מאתנו כל כך הרבה קרבנות בחצי השנה האחרונה, היא גם האש שתבעיר את הגשר שאנו מנסים לבנות כאן היום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקווה שדברי השר כץ לא גרמו ללהט ייתר ולירי לא מכוון.
    24/02/2016 18:20
    עצוב
  1. השר כץ – מומחה הביטחון והצבא הגדול – תקף ברוב חוצפתו את הרמטכ”ל לאחר הפיגוע בבנימין ואמר: “מקווה שדברי הרמטכ”ל לא גרמו להיסוס” … באותה מטבע אומר כך – מקווה שדברי השר כץ לא גרמו ללהט ייתר ולירי לא מכוון. רוקנו מחסנית השר כץ??