הרב חיים דרוקמן: “נוסד עולם תורה ציוני אדיר. רק עיוור לא רואה”

בערב עיון לרגל הוצאת כתב העת 'אסיף' לעילוי נשמת הרב איתם הנקין הי"ד, תקף הרב חיים דרוקמן את 'נאום תוכחה' של הרב יצחק נריה: "זכינו לגדל בני תורה שאתה יכול למצוא אותם בכל תחומי החיים במדינה. זה מהפך! ממש מהפך! כל המציאות השתנתה – איך אפשר לא לראות את זה?"
יוני גרין
ג' אדר א' התשע"ו / 12.02.2016 10:56

אמש (חמישי) נערך בהיכל שלמה בירושלים ערב עיון לרגל הוצאת הגיליון השלישי של כתב העת ‘אסיף’, לעילוי נשמת הרב איתם הנקין הי”ד.

הרב איתם הנקין הי”ד, שנרצח יחד עם אשתו נעמה הי”ד בחול המועד סוכות, היה חבר מערכת וממקימי השנתון וכתב העת של איגוד ישיבות ההסדר – ‘אסיף’, המהווה בימה לכלל ישיבות הציונות הדתית, ליצירה תורנית בתחומי ההלכה והאגדה.

בכנס, שהתקיים ביום הולדתו של הרב הנקין הי”ד, השתתפו רבה הראשי של ירושלים הגאון רבי אריה שטרן, ראש ישיבת ההסדר אור עציון הגאון רבי חיים דרוקמן, הרב יהודה הרצל הנקין – אביו של הרב איתם הי”ד, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, רבנים ובני משפחה.

הרב דרוקמן התייחס בדבריו בכנס ל’נאום התוכחה’ של  ‘נאום תוכחה’ המטלטל של הרב יצחק נריה, ראש ישיבת תורה בציון ויו”ר קרן ‘אחד לאחד’ בכנס ירושלים, במהלכו קבל על מיעוט תלמידי הישיבות בציבור הציוני-דתי, ועל היחס הבלתי אוהד להם זוכים הישיבות מצד ציבור זה, תוך שהוא עורך השוואה לעולם החרדי.

“עשרות בשנים אנחנו כותבים חידושי תורה חיים, ספרי תורה חיים. מחנכים בני תורה. וכתוצאה מזה – נוסד עולם תורה ציוני אדיר שאין כמותו. רק עיוור לא יכול לראות את התופעה האדירה הזו”, אמר הרב דרוקמן.

“אני זוכר לפני 62 שנה, שהיתה לי הזכות להיות שותף בהקמתה של ישיבת ההסדר הראשונה כרם ביבנה, חיפשנו ראש ישיבה לכרם ביבנה, והיה קשה למצוא ראש ישיבה שיתאים לחינוך שאנחנו רוצים לתת בכרם ביבנה.

“לא היתה ברירה אלא לקחת ראש ישיבה שיותר מתאים לישיבה אחרת והרבה תודה יש להודות לו על זה שבא לכרם ביבנה.

“גם בישיבה תיכונית – לא היו (בתקופה זו) ר”מים ציוניים. לא היו כאלה. גם בישיבות בני עקיבא, זאת היתה המציאות. ומה כיום? – המציאות הזו השתנתה.

“כל ראשי הישיבות היום מעבר לר”מים הם גידולי החינוך הזה. תלמידי חכמים מובהקים שהם תוצרת של החינוך הנפלא הזה”.

הרב דרוקמן הדגיש: ”ברוך ה’ זכינו לגדל בני תורה שאתה יכול למצוא אותם בכל תחומי החיים במדינת ישראל. זה מהפך! ממש מהפך! כל המציאות השתנתה – איך אפשר לא לראות את זה? גם אלה הם חידושי תורה. צריך לדאוג שכל בניך יהיו לימודי ה’ ולהמשיך להגדיל תורה ולהאדירה ולגדל תלמידי חכמים שהפנים מופנים לעם ישראל כולו מתוך רצון לקרב את כולם לתורת אמת בדרך תורת ארץ ישראל”.

עוד בנושא:

• הרב דוד סתיו על הנאום המטלטל: “הוצאת דיבה על ציבור הדת”ל”

• נאום מטלטל על עולם התורה הדת”ל: “איפה אנו ואיפה החרדים?”

• רבנים דת”ל על ‘נאום התוכחה’: לא לעסוק בהשוואות עם חרדים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נכון . נוצר עולם תורה ציוני .. כל עמי הארצות של העם היהודי צריכים להראות ..
    19/02/2016 22:45
    שי
  1. החילונים יעלמו מהנוף הישראלי .

    עמי הארצות יהיו המזרוחניקים
    והחרדים ישארו שבט בני התורה