“אדם אכזר”: סרבן גט התחצף לבית הדין ונשלח ל-30 ימי מאסר

בעל המעגן את אשתו מספר שנים מסרב להיענות לפסק בית הדין, ואף מחציף פניו שוב ושוב • במהלך הדיונים הצליח הגבר להתל בנשיאת העליון שהורתה לשחררו בערבות - וסירב שוב לפסק הדין • כעת נשלח האיש ל-30 ימי מאסר נוספים
יוני גרין
כ"ח שבט התשע"ו / 07.02.2016 17:33

סרבן גט שהחציף את פניו כנגד בית הדין הרבני והיתל בנשיאת בית המשפט העליון נשלח למאסר, כשבית הדין קובע: “מדובר באדם אכזרי המסרב לגירושין בתואנות שווא”.

הבעל התייצב בפני בית הדין הרבני בתל אביב, בראשות הגר”י אלמליח, כבר לפני שנתיים, ונפסק כי עליו לתת גט לאשתו.

האיש סירב לקיים את פסק הדין והדיינים השיתו עליו צווי הגבלה הכוללים עיכוב יציאה מהארץ, שלילת רישיון נהיגה, שלילת דרכון, והגבלת חשבונו בבנקים.

ההגבלות הללו, מסתבר, לא הצליחו לרכך את ערפו של הבעל העקשן ובית הדין הפיק פקודת מאסר לשבעה ימים. גם זה לא עזר ובית הדין הוציא פקודת מאסר לשבעה ימים נוספים שבוצעו בחודש אדר, לפני כשנה.

ימי המאסר עדיין לא הועיל,ו ודיונים נוספים התקיימו בבית הדין, לחלקם לא טרח כלל הבעל להופיע.

אלא שאז, באחד הדיונים, הגיע הבעל וניסה להפריע למהלך הדיון. הדיינים התרו בו, אך ללא הועיל. הוא עזב את אולם בית הדין, והמאבטחים במקום לא הצליחו לעכבו.

הוא נקנס ב-5000 שקלים על בזיון בית הדין וכמו כן הושתו עליו עשרה ימי מאסר נוספים.

היתל בנשיאה

האם בכך הסתיים הדיון המרתק עם הבעל העקשן?

מסתבר שממש לא.

לאחר עונש המאסר הועברה ההחלטה, כמתחייב על פי החוק, לנשיאת בית המשפט העליון, וזו ניסתה לברר את הסוגיה עם הבעל ובאי כוחו.

הנשיאה קיימה דיון מיוחד בסופו השתכנעה כי הבעל מוכן לתת גט ולסיים את הפרשה, וביקשה מבית הדין שיבחן בהקדם האם ניתן ליישב את הסכסוך בדרכי שלום, לרבות עניין המאסר.

בסופו של דבר הבעל שוחרר בערבות על פי הוראתה של הנשיאה, והגיע שוב לדיון.

אך אז התברר כפי שמציין בית הדין כי, “לא מניה ולא מקצתיה”. הוא התנה את סידור הגט בשינוי החלטות בית המשפט לענייני משפחה על אף שידע היטב שהכתובת לכך אינה בית הדין.

בית הדין מציין: “אין ספק שאם מלוא המידע היה לפני כב’ הנשיאה, לא היתה ממירה את פקודת המעצר שהוצאנו בפקודת מעצר בשחרור בערבות ומשתמשת בסמכותה”.

שוב הוטלו הגבלות חמורות על הבעל כמו מניעה לדרכון, רשיון, יציאה מן הארץ, הגבלת חשבון בנק, אך האיש לא שינה את עמדתו. הוא טען שוב ושוב כי דמי המזונות ‘גדולים’ מדי עבורו, למרות שבית הדין הציע סכום של 3600 שקלים בלבד לשלושה ילדים – סכום הנחשב נמוך מאד, שתביעה לביטולו תוביל לפגיעה קשה בילדים.

בסופו של דבר נשלח האיש ל-21 ימי מאסר נוספים, אך המשטרה לא אכפה את הצו. בית הדין הוציא פקודת מעצר נוספת הפעם ל-30 יום.

האם כעת ישבר? לפי הניחוש שלנו, כאן בחרדים 10, התשובה אינה בהכרח חיובית.

תגיות

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד לדייניםלןץ למשיאה
    07/02/2016 21:49
    אחד העם
  1. אומרים כאילו הדיינים בעד הגברים והשופטים בעד הנשים.כאן רואים שהדיינים שולחים את סרבן הגט למעצר ונשיאת העליון משחרת!!!.

  2. ענוגות אמורות להיות ענוגות
    08/02/2016 00:12
    דורין אלן בל-דותן
  3. נראה שעוד אסיר לא יכול לסבול את ההצחנה. הרבנים המפרשים את דיני העגונות במוחין קטנות, בטמטום לב ובלי רחמים אשמים בסופו של דבר. והם ינתנו דין וחשבון על כל נשמה שלא נולדה בגללם ועל כל רגע של סבל שהם גרמו לנשים.

  4. הסרבן צודק
    08/02/2016 03:27
    ידידיה הלוי
  5. בעל שהקים משפחה וביום בהיר אחד..מגורש מהבית.מגישים עליו תלונה במשטרה .מורחק מילדיו. נתבע מזונות והוא צריך להביא את הכסף לאשה שיום בהיר השתגעה…..הקלף היחיד שיש לבעל זה הגט ! ועל הגבר לנצל את זה עד הסוף!

  6. כתבה מגמתית ללא הצגת הצד האנושי של הבעל
    08/02/2016 05:42
    Shneor zalman
  7. מה יש לאדם להפסיד שמשיתים אליו סכום שאין בידו לשלם עבור מזונות מדובר בבית דין אכזרי !!!!