הפריימריז באייווה: טראמפ הפסיד, קלינטון ניצחה בתיקו

בניגוד לתחזיות, בתום ספירת הקולות בבחירות המקדימות באיווה ניצח טד קרוז את דונאלד טראמפ בהפרש של 4% • סנאטור מרקו רוביו הגיע למקום השלישי עם 23% מהקולות • אצל הדמוקרטים: קלינטון ניצחה בהפרש מזערי של 0.4%
נתן פרל
כ"ג שבט התשע"ו / 02.02.2016 09:27

במסגרת הבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית שהתקיימו באיווה, ניצח המתמודד הרפובליקני טד קרוז בהפרש של 4% מהקולות – בקרב על מועמדות המפלגה הרפובליקנית.

מספירת כלל קולות המצביעים במפלגה הרפובליקנית עולה כי טד קרוז ניצח את הבחירות המקדימות באיווה עם 28% מהקולות, לעומת דונלד טראמפ 24%.

הסנאטור מרקו רוביו הגיע למקום השלישי עם 23% מקולות המצביעים, הרבה מעבר לתחזיות.

יתר המועמדים הרפובליקנים זכו בפחות מ-10% תמיכה.

שעה קלה לאחר הכרזתו כמנצח, נאם קרוז בפני תומכיו וטען כי נצחונו הוא ניצחונה של האומה כולה. “איווה אמרה היום שהמועמד של הרפובליקנים לא יבחר על ידי התקשורת, אנשי הלובי או הפקידים בוושינגטון. אנו, העם האמריקני נבחר את המועמד שלנו.

“הלילה הוא ניצחון לכל מי שחושב שהגיע הזמן לתקן את העוולות של אובמה ושל הממשל בוושינגטון”, הוסיף קרוז. “ניצחון למי שחושב שכל הגברים והנשים נולדו שווים. הזכות שלנו מגיעה מאלוהים. הלילה השמרנים אמרו – כן אנו יכולים”.

וטראמפ מה אמר?

“אמשיך הלאה, אשיג את המועמדות של המפלגה הרפובליקנית ואביס את הילרי או קרוז או מי שזה לא יהיה”.

בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית ניצחה הילרי קלינטון את ברני סנדרס בהפרש מזערי – שיעור התמיכה בקלינטון הוא 49.9% ושיעור התמיכה בסנדרס הוא 49.5%.

קלינטון אמרה מול הקהל הרב שהגיע לעצרת ניצחון שלה כי היא “נושמת לרווחה”.

“אני נרגשת מלהיכנס לעימות מול סנאטור סנדרס”, הודתה קלינטון כשלצדה בעלה ביל ובתה צ’לסי. “בשבועות האחרונים התחלנו סוף סוף באחד בדיונים החשובים והמשמעותיים ביותר שיכולים להתרחש במפלגה הדמוקרטית”.

סנדרס הכריז על תיקו עם קלינטון והודה לקהל הרב שהגיע לעצרת בדה מוין. בעמוד הטוויטר שלו כתב סנדרס: “השגנו את מה שהממסד הפוליטי אמר שהוא בלתי אפשרי – אל תמעיטו בערכנו”.

המועמד הנוסף – מרטין אומאלי, מושל מרילנד לשעבר, זכה באחוז אחד מקולות המצביעים והודיע על פרישה מהמרוץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות