מהומה בכנס ‘העבודה’: שריקות ובוז נגד בוז’י הרצוג • צפו

בכנס מפלגתי בחולון ספג יו"ר מפלגת העבודה קריאות מפעילים שקראו לו להתפטר • הפעילים פונו על ידי מאבטחים ותגרה התפתחה מחוץ לאולם • אתמול הודיעה ח"כ שלי יחימוביץ' כי תתמודד ככל הנראה מול הרצוג על תפקיד יו"ר המפלגה
אליעזר היון
כ"ב שבט התשע"ו / 31.01.2016 22:14

כסאו של ח”כ יצחק הרצוג מעולם לא היה רעוע יותר: במהלך כינוס מפלגתי בחולון החלה מהומה ביציע בזמן נאומו של יו”ר ה’מחנה הציוני’, שהסתיימה בסופו של דבר בתקרית אלימה.

במהלך התקרית קראו פעילים להרצוג להתפטר מתפקידו כיושב ראש המפלגה, והניפו שלטים בגנותו.

לאחר שהמאבטחים הוציאו את הפעילים אל מחוץ לאולם, התפתחה תגרה בין שתי קבוצות.

מזכ”ל מפלגת העבודה, ח”כ חיליק בר, אמר: “מדובר בהתנהגות פרועה של פעיל מפלגה שכפי שנמסר לי הגיע מגובה בפעילי ימין, על מנת לפוצץ ולהפריע באופן חמור ומביש לאירוע של המחנה הציוני. זאת כדי לפגוע במפלגה, בעומד בראשה ובאירוע. לשמחתי האירוע המשיך באנרגיות רבות”.

על פי הדיווחים, את קריאות ההתנגדות להרצוג אירגן אמנון זילברמן, חבר ועידת מפלגת העבודה ומזכיר סניף כפר שלם, הדורש לקיים בחירות למזכירות התנועה.

זילברמן פרסם הערב את גרסתו למהומה דף הפייסבוק שלו וכתב: “כמזכיר סניף כפר שלם במפלגת העבודה, מנהל מטה השטח של יצחק הרצוג בעבר, ומועמד למזכ”לות, הגשתי עתירה למתן מועד לבחירת מזכ”ל וצו מניעה למוסד לבירור עתירות של המפלגה, כאשר המטרה היא קביעת מועד לבחירות ודחיית הועידה המדינית שאמורה להתכנס ביום ראשון הקרוב”.

זילברמן הגיב לדבריו של בר: “זהו שקר גס. גם בצילום רואים שאנשי המנגנון תוקפים את חברי. אנו הנפנו דפים וקראנו קריאות לדמוקרטיה ולקיום הבחירות בחירות למזכ”ל וללשכה. אנשים שהצטרפו למפלגה ועבדו בשבילה בבחירות. בדרום תל אביב עלינו בעשרות אחוזים ובמקום מושבו של המזכ”ל הכושל, ירושלים, נכשלנו. אני קורא לו יחד עם עשרות פעילים, להתפטר ולקבוע לוחות זמנים למזכ”ל וללשכה”.

זילברמן הוסיף: “אני וחברי עבדנו שנים ונחשבים למחנה הרצוג. היום ביקרתי את התנהלותו ופתאום הפכנו אלימים? אני מחנך עשרות שנים, מורה לאזרחות, ופה מנסים לסתום פיות.

“חיליק בר מנסה להיות משוריין פעם שלישית בלי להתמודד. דחו את הבחירות אין ספור פעמים. איפה שאין בחירות אין דמוקרטיה”.

“חבל שהריבים הפנימיים במפלגה צפו בצורה כזו מכוערת”

ח”כ מיכל בירן הגיבה לפיצוץ הכנס של מפלגת העבודה בחולון על ידי פעילים מרכזיים. “צר לי על על ההתפרעות הערב בכנס, אך להוציא את התקרית הזו, שכמובן מושכת את תשומת לב התקשורת, היה אירוע מוצלח עם פעילים ופעילות מכל רחבי הארץ ומכל גווני החברה הישראלית שהתכנסו הערב בכדי לדון בתהליך שיאפשר לנו להרחיב את מעגלי השותפות”, אמרה.

“חבל שהריבים הפנימיים צפו בצורה כזו מכוערת, אך זהו חלק מטיבה של מפלגה דמוקרטית. סך הכל אני מחשיבה את השקת התכנית להצלחה ובטוחה שהיא תעזור למחנה הציוני להרחיב את השורות ולהביא את השינוי המיוחל”, הוסיפה בירן.

אתמול כזכור, אמרה  חברת הכנסת שלי יחימוביץ כי, “ישנו סיכוי טוב שאתמודד מול יצחק הרצוג על תפקיד יושב ראש המפלגה”.

את הדברים אמרה יחימוביץ באירוע ‘שבתרבות’, והוסיפה: “יש לי ביקורת על הרצוג בחלק מהדברים, אני בשיתוף פעולה איתו, אבל יש לי חובה כאחת ממנהיגות מפלגת העבודה לומר את עמדתי כשאני מרגישה שקורים דברים שהם לא נכונים”.

בדבריה הזכירה יושבת הראש לשעבר את דבריו של הרצוג על היעדר פרטנר מן הצד הפלסטיני: “בתוך מפלגה דמוקרטית לא יכולנו להרשות לעצמנו שלא לומר מה אנחנו חושבים על הדברים של ח”כ הרצוג. לא צריך את מפלגת העבודה לדברים שהוא אמר, גם נתניהו לא היה מעז לומר דבר כל כך קיצוני שלא מתאים לתפיסת עולמנו. זה שגוי, אני לא מסכימה עם זה”.

התקפה נוספת על הרצוג הגיעה מכיוונו של יושב ראש המפלגה המשותפת איימן עודה שקרא לו להתפטר: “אם הוא חושב שפתרון שתי המדינות לא רלוונטי אז הוא לא רלוונטי ועליו להתפטר מיד.

“בוז’י לא ראוי להיות יושב ראש האופוזיציה כי המהות של התפקיד הזה היא להציע אלטרנטיבה לשלטון”, אמר עודה במהלך אירוע שבתרבות הנ”ל, “במקום להציע אלטרנטיבה הוא רק מחזק ומגדיל את הייאוש והייאוש הוא הרי הקלף הכי חזק של נתניהו. בוז’י הוא צל חיוור של נתניהו ואנשים תמיד יעדיפו את המקור”, המשיך עודה לתקוף. “בפועל הוא הפך למי שהכי מחזק את שלטונו של נתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות